Empreses 20/02/2013

Crowdsourcing, Freeworking, Gamification... conceptes de present i futur al mercat de treball

2 min

Barcelona Activa, de la mà de Rosaura Alastruey (ProyectosTIC.com)presenta periòdicament les principals tendències i novetats del mercat de treball 2.0 en l'activitat de Porta22 "Update de Xarxes Socials". Repassarem les principals aportacions de la seva última edició, en la que es va parlar dels següents conceptes i/0 plataformes:

  • Crowdsourcing: les empreses que tenen la necessitat de fer un determinat projecte o generar noves idees, fan una convocatòria oberta. Exemples són plataformes com www.adtriboo.comi www.localmotors.com, o la xarxa d’innovació anomenada Innorealize, punt de trobada entre científics, enginyers i empreses.
  • E-learning: la plataforma knowpillsproposa una manera divertida d’aprendre píndoles de coneixement en formats digitals i d’anar acumulant Kpoints que permeten posicionar-te millor a la plataforma, on també hi ha empreses que busquen candidats/es.
  • Freelance: www.freelancer.comés el mercat de subcontractació més gran del món; així com www.peopleperhour.comho és en la recerca defeina per hores.
  • Freeworking: iniciativa espanyola on les empreses posen a disposició d’emprenedors un espai de treball de manera gratuïta durant un cert temps.
  • Gamification: algunes empreses ja utilitzen aquesta tècnica del jocper a seleccionar als seus candidats/es. A Danone, utilitzen el joc trust.danone.comper a atraure el talent de joves professionals de tot el món. A Siemens disposen d’un joc social www.plantville.com i a Hays l'anomenatHays Challenge, el qual presenta diferents situacions quotidianes de l’empresa i s'han de prendre decisions al respecte.
  • Innovació social: la plataforma www.crowdthinking.org s'utilitza per a presentar idees o projectes i buscar recolzament per a portar-los a terme.
  • Interactivitat: Com potser un currículum interactiu? “Mario Busca Curro” a més d’un projecte final d’un estudiant, s’ha convertit en una manera original de presentar candidatura per a trobar feina.
  • Marketplace: el web BountyJobsés un marketplace que posa en contacte a ocupadors i headhunters.
  • Networking:Binternacionalésla xarxa professional que ajuda a buscar feina a l'estranger;Jackalope Jobsun agregador d'ofertes i de diferents contactes procedents deLinkedin, Facebook i Plaxo;JobLinker, una iniciativa espanyola que et permet trobar feina a través dels teus contactesa Facebook i ofertes que publiquen empreses.
  • Talent: Si parlem de captar talent, tenim xarxes com Webmeup per a professionals del sector digital i web;Gonway una xarxa professional creada per a joves (alguns li diuen el Linkedin dels universitaris), oUPSTARTUP,adreçada a lesstartupsbusquin talent.
  • Videocurrículum: s'acaba de presentar a Fitur 2013 el primer portal sectorial audiovisual, anomenat Tourist Talent, adreçat als professionals del Sector turisme on els candidats insereixen també el seu videocurrículum.

Aquestes tendències reforcen la importància de fer visible el talent mitjançant les xarxes socials o a través d'altres canals que no siguin els tradicionals. Estàs preparat per aquest futur inmediat?

Publicat per: Montse Sanz, Equip Tècnic del Centre per al Desenvolupament Professional Porta22 de Barcelona Activa.

stats