Empreses 01/08/2014

Construeix la teva marca personal!

2 min

Ja sabem que cada cop més les empreses cerquen candidats a les xarxes (per estalviar temps i simplificar els processos de treball), i per d’altra part, cal tenir en compte, que estem en un mercat de feina molt canviat (temporalitat, treball per projectes, canvis professionals...) pel que podem anar deixant dades molt diferents a llocs webs diversos, que poden donar una imatge difusa o poc coherent de nosaltres.Dit això, ens interessa, en general, tenir una marca personal “impecable“ a la xarxa. De la mateixa manera que abans de l'aparició d’Internet cuidaven tots els aspectes del nostre currículum vitae en paper, ara, hem de fer el mateix també amb la nostra reputació on-line. Es poden establir tres passos en la construcció de la nostra marca personal: autoconeixement estratègia visibilitat L’autoconeixement és un dels aspectes clau alhora de treballar la nostra marca personal, donat que, alhora que ens permet entendre qui som, ens facilita saber com ens veuen els altres i quines són les nostres fortaleses... sense aquesta anàlisi és molt difícil fitxar-nos objectius concrets i realistes. Fent aquest treball previ podem, per exemple, reflexionar i prendre consciència sobre:

  • Qui sóc: concretar els nostres valors, passions, personalitat... i el/s nostre/s somni/s professional/s.
  • Interessos: tenir clars quins són els camps/sectors professionals pels que tenim preferència.
  • Competències: a més de tenir present les nostres mancances (ex: necessito més coneixements d’idiomes o d’excel) hem d’ aprofundir en les competències que hem desenvolupat i on podem aportar valor: hem d’aprendre a “vendre” el que sabem fer bé.
  • Trajectòria professional i acadèmica: revisem i fem un balanç dels nostres coneixements professionals, fites, projectes, etc.

Tot aquest treball personal és un procés que requereix temps. Però realitzar una anàlisi DAFO ens pot ajudar a conèixer els factors que poden contribuir al nostre èxit o fracàs en relació al nostre objectiu professional. Desprès d’aquesta reflexió, hem de escollir quines d’aquestes dades volem reflectir a la xarxa per tenir una marca personal ben definida. Depenent del nostre objectiu i la imatge professional que volem donar podem triar unes eines 2.0 o altres. Pensem bé si volem posicionar-nos en el mercat a través d'un bloc, fòrum, comunitat virtual, etc... I sobretot, no deixem portar-nos per la tendència d’omplir tots els camps d’una plataforma, sinó que hem de triar quins ens interessen i per quin motiu, segons la marca personal que volem que quedi de nosaltres al món 2.0. Si vols aprofundir en la utilització de les eines 2.0, pots participar en les activitats Recerca de feina 2.0 de Barcelona Treball. Publicat per:Angela Guillen,Equip Tècnic de Barcelona Activa.

stats