Empreses 13/06/2012

Competències 2.0: les habilitats dels professionals i dels usuaris Social Media

1 min

En l’anterior post del blog de Barcelona Treball ens vam familiaritzar amb els nous perfils 2.0, com el Content Curator o el Online Reputation Manager, entre d’altres. Aquestes noves ocupacions especialitzades en aquest entorn, requereixen determinades competències que permetran desenvolupar la feina amb excel·lència: obtenint millors resultats de la manera més eficient. Són les anomenades Competències 2.0. D’una part, són imprescindibles certes competències purament tècniques - com el coneixement de les eines 2.0 – D’altra part, prenen especial rellevància algunes competències transversals, necessàries en un entorn participatiu, on és el propi usuari el que crea nous usos. Destaquem les 6 competències transversals més valorades en l’entorn 2.0: Flexibilitat i l’adaptació al canvi: Iniciativa Aprenentatge i utilització de coneixements: Creativitat El treball en equip: Planificació i organització:gestió deltemps Les competències 2.0 que hem detallat, no són exclusives dels perfils que treballen en aquestes plataformes digitals. S’estan començant a valorar i a incorporar en les “job descriptions” d’altres llocs de feina més tradicionals. D’aquesta manera es pretén donar resposta als continus i ràpids canvis que caracteritzen el mercat laboral actual. Tanmateix, la nostra presència en les xarxes socials hauria de fer-nos reflexionar sobre la importància d’aquestes competències 2.0 (8 competències 2.0 segons Jaime Izquierdo) i pensar si nosaltres com a usuaris d’aquestes eines també hauríem de desenvolupar i/o millorar aquestes competències claus. Publicat per: Montserrat Vidal, Equip Tècnic del Centre per al Desenvolupament Professional Porta22 de Barcelona Activa.

stats