Ets la teva marca: 5 infografies sobre Personal Branding

Com ja va augurar la revista TIME, “el protagonista ets tu”. T’agradi o no, ara, a més de ser una persona, ets també una marca on-line.

Quan algú et vol conèixer, contactar o relacionar-se amb tu, el primer que fa es buscar el teu nom a Google, Facebook o Linkedin. Accedint als teus perfils socials qualsevol pot fer-se en poc més de 5 minuts, una imatge sobre el tipus de persona que ets, en quins àmbits treballes i et mous, quines són les teves preferències, especialitzacions, etc.

És per aquest motiu que ara per ara, controlar, gestionar i optimitzar la teva presència on-line és clau per a treballar una bona Marca Personal. A continuació hem seleccionat algunes infografies per tal d’explicar d’una manera clara i visual algunes de les claus del Personal Branding 2.0.

1. Pas a pas per a una estratègia de marca personal: aquesta infografia es resumeix en 9 passos quin és el procés recomanat per a construir la teva marca on-line. Començant per saber qui ets i quins són els teus punts forts, esbrinar com et perceben els altres, marcar-te objectius, definir una “marca personal” diferenciada, crear un ecosistema en el que moure-la, establir la teva xarxa de networking, publicar contingut interessant, conversar, compartir i per últim, escoltar i monitoritzar.

2. Els “To Be” del personal branding: atractiva, consistent, apassionada, diferent, fàcil de recordar, interactiva, creativa, compromesa, connectada i personal. Així ha de ser la teva marca.

3. Social Media per a construir la teva marca: les xarxes socials serveixen per a estar millor connectat i tenir una marca més sòlida. Cuida la teva presència en Facebook, Linkedin, Google +… i tingues en compte altres com Pinterest, Klout o el recurs About.me, molt adient per aglutinar tot el contingut de la teva marca.

4. La imatge identifica: per últim, no podem descuidar totes aquelles imatges associades a la nostra marca personal. Les fotos o icones de perfil poden potenciar o descuir el nostre personal branding.

5. La marca ets tu mateix: el portal de feina Monster ens dóna les claus. Valor afegit, actualització, visibilitat, eines i impacte.

Publicat per: Àngels González, Equip Tècnic del Centre per al Desenvolupament Professional Porta22 de Barcelona Activa.

Comenta

*

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús