Top 25 professions digitals

dimecres, 11/05/2016

El passat 14 d’abril es va presentar al Mobile World Center de Movistar el 3r estudi Top 25 Profesiones Digitales de Inesdi. Aquest centre de formació especialitzada en la innovació digital de les professions analitza cada any les ofertes de feina que rep a la seva borsa de treball per elaborar una edició actualitzada del seu informe sobre les professions digitals. L’objectiu és ajudar a les organitzacions a identificar el perfil idoni per a la seva companyia, en funció de les seves necessitats i expectatives de creixement. Aquest estudi denota una major maduresa en el coneixement digital de les empreses, que poc a poc van abordant la transformació digital d’una forma més planificada i encertada.

Les vacants analitzades van ser classificades en grans àmbits digitals que es distribueixen de la següent manera segons la demanda per part de les empreses:

 

Gràfic 1 Inesdi

 

L’estudi revela que les companyies demanden 6 perfils professionals que fins ara no tenien presència:

  • Growth Hacking Manager: expert en desenvolupament de visualització de dades de negoci
  • Visual Data Scientific: científic de dades visuals
  • Virtual Reality Architect: com a arquitecte de realitat virtual
  • RTB Manager: responsable de conversió i captació programàtica
  • E-recruitment Manager: responsable de reclutament digital
  • Human Resources Analyst: analista de recursos humans

Els salaris mitjos de les professions digitals

Aquest any, a més, la publicació inclou forquilles salarials que ens permeten fer un seguiment de l’evolució del mercat de treball. Les retribucions se situen entre els 20.000€/any del Content Manager i els 62.000 del Digital Manager, la posició millor pagada, que pot arribar als 150.000€ anuals quan la vacant és internacional.

Aquestes dades avalen les prediccions d’augment salarial i de creixement econòmic al nostre país que senyalen altres experts, com Robert Walters que al seu Estudi de remuneració global també indica que la tendència positiva d’ocupació s’hauria de continuar durant al menys els propers dos anys.

Competències digitals

L’esdeveniment no només va a ser interessant per aquestes conclusions sinó pel toc competencial que li van donar els ponents, que van ressaltar la predisposició de les empreses a valorar molt les competències digitals, enteses com a actituds i expressió de comportaments en relació a la implantació de la cultura digital a les empreses. Com a exemple es va mostrar aquest gràfic que n’identifica algunes, segons el tipus de perfil d’usuari de les eines digitals:

 

Grafic 2 Inesdi

 

La Guia Inks adverteix que hi ha empreses que no cobreixen alguns dels seus llocs de treball per no trobar suficients candidats amb elles, fet que també comenta el resum executiu The Future of Jobs del World Economic Forum.

De fet les previsions són que al 2020 arribi la 4a revolució industrial, en la que les competències hauran canviat.

 

Grafic 3 Inesdi

 

A Barcelona Activa estem preparant un nou eix dins de l’Escola de competències per a que puguis formar-te, de forma transversal, en algunes de les competències digitals més demandades per les empreses.

Publicat per: Sara Jurado, Equip Tècnic de Barcelona Activa

7 Raons per mantenir una actitud positiva quan cerquem feina

dimecres, 4/05/2016

marx“ Si trobes difícil riure per tu mateix, estaré content de fer-ho en lloc teu”. Groucho Marx

Mantenir una actitud positiva quan cerquem feina no sempre és fàcil i de vegades cal que ens esforcem per mantenir-nos positius/ives. Però per molt que ens costi afrontar la recerca amb positivitat i bon humor, és important que ho fem: junt amb factors com l’experiència, la formació o el sector en què cerquem feina, l’actitud influeix de manera important en la nostra ocupabilitat i en les nostres possibilitats de trobar feina. Evidentment no és fàcil mantenir al llarg del temps aquesta actitud, però l’esforç i la constància en mantenir-nos positius poden contribuir a què la nostra cerca tingui millors resultats!

Et proposem 7 raons per mantenir una actitud positiva i el sentit de l’humor activats quan cerquem feina

  1. Cercar feina requereix concentració, disciplina i constància, per això mantenir una actitud positiva t’ajudarà a què aquesta recerca de feina sigui menys esgotadora. Si a més aconseguim no perdre el sentit de l’ humor mentre cerquem feina, és possible que estiguem una mica més relaxats, ja que el sentit de l’humor té efectes calmants perquè genera endorfines: un analgèsic natural que pot contribuir a amortiguar les situacions difícils, tensions o preocupacions.
  2.  El sentit de l’humor t’ajudarà a trobar opcions diferents i variades per solucionar dificultats, ja que estimula la creativitat. És important que en situacions complexes com pot ser la recerca de feina puguem ampliar el ventall d’opcions amb que l’afrontem, ja que ens permetrà plantejar-nos alternatives que, amb un estat d’ànim més baix, possiblement descartaríem sense ni tan sols analitzar-les. L’ humor també augmenta l’autoestima i la confiança en un/a mateix/a i afavoreix l’aprenentatge. Tot això t’ajudarà a assolir els objectius traçats i et farà més resistent a la frustració.
  3. Una actitud positiva t’ajudarà a valorar més positivament els assoliments i els objectius que has aconseguit, un aspecte important en el procés de recerca de feina , ja que quan ens trobem a l’atur tenim certa tendència a no apreciar suficientment els nostres progressos. Valorar els passos que estem fent amb una visió positiva farà que sigui molt més fàcil seguir avançant en el nostre procés i plantejar-nos nous reptes.
  4. Mantenir una actitud positiva i bon humor quan envies un correu electrònic, quan fas una trucada telefònica o quan lliures un currículum en persona et farà transmetre més entusiasme i dinamisme i d’aquesta manera la persona que fa la selecció de personal percebrà el teu interès i motivació per la oferta a que optes.
  5. L’actitud positiva i l’ humor a les entrevistes de feina, davant de preguntes sorprenents, estranyes o inesperades i tenint molt en compte el context i les circumstàncies, poden jugar a favor teu, mostrant-te com una persona  flexible i capaç de sortir airós/a d’una situació difícil. No oblidis però que et trobes en una entrevista de feina.
  6. El sentit de l’ humor et permetrà continuar la recerca de feina amb més positivitat i relativitzar les experiències negatives. Focalitzar-nos en els aspectes negatius pot acabar portant-nos a no realitzar accions per por a les conseqüències. Intentar compensar aquesta tendència amb una actitud positiva ens pot ajudar a mantenir-nos actius quan el procés de recerca de feina s’allarga.
  7. Mantenir una actitud positiva, escolta activa i empatia  són aspectes clau per crear una vinculació amb la persona que ens està seleccionant. Posa’t al lloc del entrevistador/a: quin tipus d’actitud valoraries més en una persona amb qui haguessis de treballar? 

Finalment et recomanem començar el dia amb un pensament positiu i un somriure. Organitza’t el dia i la setmana per la recerca de feina però deixant espais per realitzar allò que t’agrada i que et permeti estar de més bon humor, com les teves aficions, l’esport, llegir o compartir experiències amb persones positives. Això t’ajudarà a mantenir un bon estat d’ànim, et permetrà ser més constant en la recerca de feina i pot millorar les teves opcions d’ocupació.

Publicat per: Lola Fernández, Equip Tècnic de Barcelona Activa

Generació Y? I això què és?

dijous, 21/04/2016

633x169Has nascut entre la dècada dels 80 i l’any 2.000? Utilitzes les xarxes socials per contactar amb les empreses? No trobes feina del que has estudiat? Tan aviat et diuen que et falta experiència com que estàs sobrequalificat?

Si la resposta a aquestes preguntes és afirmativa, pertanys a la Generació Y: joves marcats per la digitalització, les xarxes socials, el personal branding i en molts casos, per la manca d’oportunitats per accedir al mercat laboral, o almenys per treballar d’acord amb les pròpies expectatives, interessos i motivacions.

En els darrers anys el col·lectiu jove ha esdevingut prioritari en el marc de les noves polítiques d’ocupació impulsades des de la UE, conscients de les preocupants dades sobre l’atur i el canvi cultural que necessariament han d’adoptar les empreses per tal de donar cabuda a la generació més preparada de la historia.

Per tot plegat, a Barcelona Activa seguim ampliant l’oferta de cursos, serveis i itineraris professionals per a joves, i afegim un nou programa dins el marc de la Garantia Juvenil: Garantia d’Èxit BCN. Un programa integrador per a joves de la ciutat de Barcelona, que ofereix un ventall d’activitats ampli i flexible:

  • Si no saps per on començar a buscar…
    T’oferim acompanyament i assessorament a través de tutories personalitzades i formació en eines i recursos bàsics per iniciar un procés de recerca de feina.
  • Si no tens clar de què vols treballar…
    Pots apuntar-te als tastets professionals, que t’ofereixen l’oportunitat de provar una professió i descobrir noves vocacions i/o interessos professionals.
  • Si necessites conèixer i potenciar els teus punts forts o definir els teus objectius professionals…
    El Coaching laboral per joves t’ajudarà a treballar l’autoconeixement i la motivació vers la recerca de feina.
  • Si vols formar-te en una professió vinculada a algun dels sectors amb més demanda al mercat laboral…
    Apunta’t a la nostra formació professionalitzadora en el sector turístic, d’hostaleria, logística, comerç i màrqueting .
  • Si creus que et manca una formació especialitzada que t’ajudi a assolir el perfil tècnic que demanden les empreses…
    Vine a fer una formació a mida de les teves necessitats.
  • Si necessites que un professional expert i en actiu t’aconselli sobre el sector que més t’interessa…
    Apunta’t a fer Mentoring .

Participa i podràs construir el teu propi itinerari en funció de les teves motivacions, interessos i necessitats i accedir a un dels 400 llocs de treball vinculats al programa Garantia d’Èxit

Si estàs interessat envia’ns un correu a garantiadexit@barcelonactiva.cat amb les teves dades de contacte o apunta’t a una sessió informativa.

Publicat per: Irene Rios, Equip Tècnic de Barcelona Activa

La meditació o mindfullness en la recerca de feina

dijous, 14/04/2016

meditationLa meditació ens ensenya a ignorar les distraccions i a enfocar la nostra atenció en allò que la volem enfocar. Daniel Goleman.

Quan trobar la feina desitjada no resulta una tasca fàcil, la tensió, l’estrès el desànim i la dispersió fan que tot l’esforç no sigui suficient per avançar cap a l’objectiu. Una tècnica que pot ajudar a canviar l’estat d’ànim intern i a gestionar millor les emocions en situacions complicades és practicar mindfullness o meditació.

Meditació o mindfullness consisteix a enfocar l’atenció, posar consciencia al moment present i viure’l íntegrament: “Saber el que fem mentre ho estem fent constitueix l’essència de la pràctica de l’atenció plena“. (Kabat-Zinn, 1990).
Buscar feina ens enfronta al passat i al futur. Al passat quan recordem les experiències sense èxit, el que vam fer malament, el que hauríem pogut fer millor o el que hauríem d’haver fet però que finalment no vam fer. Al futur, quan ens projectem negativament en la incertesa del que vindrà.
Practicant la meditació aprenem a ser conscients dels nostres pensaments, emocions, sentiments i comportaments en el moment present i així rompre els cercles de desànim, frustració i baixa energia abans de perdre el control. Un altre dels beneficis és l’augment de la concentració. Centrar l’atenció en un pensament, estat intern o objecte extern facilita poder enfocar-nos en el moment actual, en l’objectiu de trobar feina i no caure en les distraccions del dia a dia.

Si vols aprendre a practicar mindfullnes o meditació pots començar amb aquests tres senzills exercicis:

  1. Concentra’t en la respiració. Fes deu respiracions completes contant cada inhalació i exhalació fins a arribar a deu, si perds el compte, comença de nou, ho pots repetir vàries vegades cada dia. Aquesta és una de les formes més simples i antigues de meditar però també de les més efectives.
  2. Centra la teva atenció en cada cosa que facis. Comença amb coses senzilles, per exemple, quan et prenguis el cafè, un suc o un got d’aigua al matí concentra’t en aquell moment, en el gust que té el cafè, el tacte de la tassa, com està el teu cos en aquell moment, etc.
  3. Medita amb la música. Concentra’t en els sons de la música, en el sentit de la oïda i en el que això produeix en tu.

Per iniciar-te en la meditació, Barcelona Activa t’ofereix l’activitat Mindfullness com a eina per aconseguir l’èxit professional on podràs provar i practicar tu mateix el que t’expliquem a aquest post.

  Publicat per: Xília Cardona, Equip Tècnic de Barceloan Activa

Torna JOBarcelona: més de 2.000 oportunitats laborals per a joves!

dimarts , 23/02/2016

JOBarcelona CAT flyer anversEls propers 2 i 3 de març tindrà lloc al Palau de Congressos de Catalunya la III edició del Congrés Internacional d’Ocupació i Orientació Professional per a joves. Aquest esdeveniment anual comptarà amb la presència de més de 100 companyies i 500 reclutadors d’empreses de diferents sectors econòmics: consultoria, farmacèutic, gran consum, distribució, tecnologia, finances, etc.

En els dos dies que dura l’esdeveniment es preveu que es realitzin entrevistes per a prop de 2.000 oportunitats entre ofertes de feina i de pràctiques, tant nacionals com internacionals. En la darrera edició un 46% de les contractacions que es van realitzar fruit del Congrés van ser contractes laborals, un 31% per convenis universitat-empresa i un 23% per pràctiques de recent titulats.

A més de les entrevistes, també pots participar en les més de 90 activitats entre conferències i tallers d’orientació professional i personal que s’hi ha organitzat. Els tècnics i tècniques de Barcelona Activa hi serem presentant el programa Garantia d’Èxit BCN dins del marc de la Garantia Juvenil, si no el coneixes ja, és una bona oportunitat per posar-te al corrent de totes les actuacions que es duran a terme en aquest programa: mentoring, formació, contractacions laborals i molt més!

S’espera l’assistència de prop de 20.000 joves amb estudis universitaris

El canvi de paradigma del mercat de treball és una de les raons principals perquè en aquesta edició també participin un grup representatiu de les start-ups. Aquestes empreses tenen molta projecció actualment a la ciutat i volen reclutar personal pel seu procés d’expansió present o futur.

Si tens menys de 30 anys, estudis universitaris i vols entrevistar-te amb empreses d’èxit consulta les seves ofertes al web del JOBarcelona’16! Pot suposar un punt d’inflexió a la teva vida professional així que mira’t bé a què vols reservar-te plaça i organitza la teva agenda d’aquells dies!

Publicat per: Sara Jurado, Equip Tècnic de Barcelona Activa

Impressió 3D: Innovació+Economia Col·laborativa+Sostenibilitat

dimarts , 9/02/2016

IMATGE POST 3DImpressió d’audífons, de pròtessis dentals i òssies personalitzades, impressió de peces descatalogades, de productes quotidians, Fabcafe, FabLab,… aquests només són alguns dels productes i projectes que ja són una realitat gràcies a la impressió 3D. Aquest procés de fabricació, en el que un objecte digital és imprès en 3 dimensions, es caracteritza pel seu caràcter innovador i el seu fàcil accés. Coneixies, però, que ja fa quasi 30 anys que es va inventar?

4 Aspectes clau que apropen la impressió 3D a la ciutadania

  1. L’aparició d’iniciatives com el RepRap (2005) obren la possibilitat que puguem construir la nostra pròpia impressora 3D. Aquest fet fa que el preu de venta de les impressores baixi i obre a la ciutadania l’opció d’accedir a una tecnologia que fins aleshores era quasi exclusiva d’algunes empreses.
  2. La finalització d’algunes patents de tecnologies associades a la impressió 3D i l’aparició de codis oberts i gratuïts al 2008 també faciliten l’accés a molta més gent.
  3. L’augment de plataformes basades en l’economia col·laborativa, com Thingiverse, a través de la qual podem accedir a repositoris de models digitals d’objectes per a poder-los imprimir. O com el cas de 3DHubs on, a través de la geo-localització, es connecta usuaris que volen imprimir amb usuaris que tenen una impressora 3D i la posen a disposició. La filosofia, però, va més enllà; cerca crear una comunitat entorn la impressió 3D on es resolguin dubtes i es puguin fomentar col·laboracions. En aquest context els anomenats prosumers adquireixen més valor.
  4. La creació d’espais públic-privats com els Ateneus de Fabricació també aproximen la impressió 3D a la ciutadania, les organitzacions, les universitats i les empreses, fomentant l’esperit innovador i la cohesió social.


Potencial ecosistema local

Catalunya i, especialment Barcelona, disposa d’un ecosistema actiu d’organitzacions, centres tecnològics, empreses i associacions treballant en l’àmbit de la impressió 3D (tant a nivell semi-professional com industrial). La dinamització i la creació de sinèrgies entre aquest ecosistema local pot afavorir el creixement de projectes. Els experts apunten que els sectors amb més oportunitats directes per a l’aplicació de la impressió 3D són:

– Sector Salut i Biomedicina                                  – Sector Automoció
– Sector Indústria metal·lomecànica             – Sector Indústria Química


Foment d’una producció més sostenible

La impressió 3D permet desenvolupar un model de producció més localment distribuït, disminuint la necessitat de producció a països llunyans i, per tant, reduint els costos logístics i de producció en general. Aquest context afavoreix un model productiu més sostenible, tal com es potencia des de l’Ateneu de Fabricació de la Barceloneta, especialitzat en sostenibilitat i medi ambient. També afavoreix que es potencii l’economia circular.


Transformació de perfils professionals i creació de noves ocupacions

Des de l’Observatori del Mercat de Treball de Barcelona Activa hem promogut l’elaboració d’un nou informe titulat ‘Impacte i potencial de la impressió 3D en l’ocupació’, en el que s’apunten algunes de les següents reflexions:

  1. Actualment podem identificar diversos perfils professionals que es podrien transformar a partir de la  necessitat d’integrar aquesta tecnologia en el seu treball. Aquesta transformació afectaria, bàsicament, als projectes d’impressió 3D industrial, associada a perfils com ara el/la dissenyador/a industrial, els/les enginyers/es de processos, els/les desenvolupadors/es de software i tècnics/ques de sistemes informàtics, i els/les tècnics/ques de producció, entre d’altres.
  2. Per contra, la impressió 3D semi-professional seria la que afavoriria, previsiblement en un futur, l’aparició de noves ocupacions com ara el/la treballador/a de FabLab o espai de co-creació, el/la tècnic/a de manteniment d’impressores 3D, el/la consultor/a en impressió 3D, o el/la treballador/a en una Fabshop.

Caldrà esperar, doncs, per veure com evoluciona tot plegat i com la impressió 3D s’acabarà integrant en el món laboral o redefinint llocs de treball. Mentrestant, però, si el que t’interessa és formar-te en aquest àmbit o cercar ofertes de feina relacionades, pots consultar portals especialitzats en el tema. I si vols participar en un esdeviment sectorial, tingues present que Fira de Barcelona està preparant l’anomenat IN(3D)USTRY del 21-23 de juny.

Haidé Martín. Coordinadora de l’Observatori del Mercat de Treball de Barcelona Activa

Quin tipus de professional ets?

dilluns, 25/01/2016

puzzleÉs probable que en els primers anys de la teva vida t’hagin fet la pregunta “Què vols ser quan siguis gran?” És una pregunta que fan els pares als seus fills, després es repeteix a l’escola, a l’institut i fins i tot orientadors i coaches formulen aquesta pregunta quan es troben davant d’una persona que es planteja una reorientació professional. Alguns nens i els adults quan recorden la seva infantesa, responen de seguida i d’una manera clara: metge, escriptora, futbolista, ballarina, etc. Aquesta és una pregunta que obliga a escollir, inspira en l’infant el què podria ser de gran -però no tot el que podria ser-, però fa difícil la resposta a les persones que ja de petites tenien interessos en diferents àrees de coneixement.

Emilie Wapnick, coach personal i professional, acompanya a persones amb múltiples interessos a desenvolupar-se professionalment en una societat que ens impulsa a anar en una única direcció professional. A la conferència: ¿Por qué algunos de nosotros no tenemos una verdadera vocación?  els anomena professionals multipotencials, és a dir, persones amb multitud d’interessos que no s’han especialitzat en una àrea concreta. Aquests professionals poden sentir un cert neguit quan se’ls pregunta sobre què volen ser, pel fet d’haver d’escollir,  i per no seguir un camí més lineal com ho fa el professional especialista, que mira cap a un únic objectiu.

En moltes cultures preval la noció de vida centrada en una autèntica vocació, la idea que cadascun de nosaltres s’ha de dedicar a una sola cosa durant els seus anys de vida professional. Però que passa si no estàs connectat d’aquesta manera? Si hi ha molts temes que desperten la teva curiositat i moltes coses diferents que vols fer?

És important que cada persona es senti còmoda i valorada en el seu autèntic rol professional, ja sigui com a multipotencial o com a especialista, per això és necessària una reconciliació i acceptació internes de cada persona, on cadascú pugui ser el tipus de professional que realment és.

Si la teva vocació és ser un especialista, investiga sobre aquell tema si realment és la teva passió. Per les persones que són multipotencials la recomanació es reconciliar-se amb les seves passions i seguir les seves curiositats. L’especialista s’endinsarà en la profunditat i posarà en pràctica idees i el multipotencial oferirà una amplitud de coneixements al projecte. Per això és interessant que un equip de treball es compongui per un conjunt d’aquest dos tipus de professionals: especialistes i multipotencials, per així poder disposar per una banda de coneixements en profunditat i per altra poder tenir una visió transversal, global i més creativa.

 Si vols esbrinar quin és el teu objectiu o objectius professionals i aprendre més sobre tu mateix i les teves capacitats, pots consultar el Programa d’Activitats de Barcelona Treball  els apartats d’Orientació i Canvi Professional i Coaching per al Desenvolupament Professional. Et recomanem que revisis especialment la nova línia sobre el Propòsit professional, per a descobrir quines són les teves vocacions o camins laborals.

Publicat per: Xília Cardona, Equip Tècnic de Barcelona Activa

Digital Storytelling i recerca de feina

dijous, 17/12/2015

Escoltar una bona història és una manera d’explicar el que ens envolta i connectar amb l’univers de les altres persones. A partir dels contes podem transmetre una idea, crear contextos i situacions que ens aproparan a qui ens escolta fent-li reviure records i experiències pròpies i que el missatge perduri en la seva memòria.

Actualment, la tècnica del storytelling s’utilitza en diversos àmbits com l’educatiu, la publicitat, el màrqueting i també en la recerca de feina i el desenvolupament professional. Així, contar històries és una eina molt potent per arribar a les empreses i reclutadors ja sigui fent el currículum més creatiu, aplicar-ho a les entrevistes de feina, per donar més força a la marca personal o per captar l’atenció en esdeveniments de networking.

Si volem ser més creatius i donar un toc diferent al Storytelling podem fer ús de les aplicacions tecnològiques i contar històries digitals. El digital storytelling és afegir una narració al contingut digital ja siguin fotos, àudios, vídeo o geolocalització. El text escrit va unint tots els trossos de multimèdia que anem posant a les xarxes creant una nova manera de fer històries que facilitarà que les narracions expliquin millor el què, com, qui i quan de la història.

Utilitzar les TIC per al storytelling dóna un component més realista a la història, aprofundint en els detalls tant visuals com auditius de manera que pugui arribar a tot tipus de públic. Avui dia gràcies a la capacitat multimèdia dels smartphones i les xarxes socials fer arribar les nostres històries és més ràpid i fàcil.

A continuació t’oferim un recull d’alguns programes informàtics i aplicacions mòbils per crear el teu storytelling:

  1. Pixntell: És una aplicació fàcil d’utilitzar que permet organitzar fotos en una història i enregistrar l’Àudio a continuació.
  2. Slideflickr: És una aplicació que permet trobar fotografies o imatges que podem transformar al nostre gust.
  3. Prezi: Permet fer presentacions dinàmiques amb fotos, imatges i introduint àudio.

 

Si vols continuar investigant sobre storytelling pots consultar les activitats que organitzem i practicar en els tallers: Seminari d’especialització storytelling: El conte, eina de comunicació i Històries que fan història: Storytelling aplicat a la teva carrera i marca professional.

Publicat perXília Cardona, Equip Tècnic de Barcelona Activa.

Tens clars els teus objectius laborals? Comença per conèixer els teus interessos professionals.

dilluns, 30/11/2015

Imatge postPot ser que estiguis en un procés d’orientació o de reorientació professional, cercant nous objectius laborals. Aquesta pot ser una oportunitat per conèixer quins són els sectors i les ocupacions que més et motiven i en les que t’agradaria treballar. Una bona manera de començar pot ser amb l’ajut del nostre test d’interessos.

Coneixes el nostre test d’interessos?

A qui es dirigeix i en quines situacions?

  • És adient per a estudiants que volen conèixer quines sortides professionals tenen amb la seva formació i les seves motivacions.
  • Per persones amb experiència amplia, que sempre han fet el mateix tipus de feina i es plantegen realitzar un canvi i no tenen clar en quina direcció.
  • Per confirmar els teus actuals interessos i els objectius professionals que se’n deriven.


Quina informació et pot aportar?

Aquest test et pot aportar des de informació molt concreta com una fitxa ocupacional, fins als sectors relacionats amb els teus interessos professionals. A les fitxes ocupacionals trobaràs informació sobre quina formació necessites per accedir a la professió que estàs consultant – la qual convertirà a aquestes fitxes en una bona “guia de formació” a seguir- i molt més:

  •  Trobaràs una gràfica amb els teus camps d’interès.
  • 50 ocupacions afins als teus interessos ordenades per:
    • Grau d’afinitat.
    • Estudis requerits.
    • Sectors econòmics relacionats amb les ocupacions que t’interessen.
    • Categories professionals que corresponen a les professions que més destaquen segons els  resultats del test.

Com analitzar els resultats del test d’interessos

  • A l’hora d’analitzar els resultats del test, tingues en compte no només els cinc primers resultats destacats en color taronja, sinó el conjunt de les 50 ocupacions més destacades, per tenir una visió general i veure més aviat les teves tendències laborals.
  • Per exemple: Si estàs consultant set ocupacions i veus que aquestes set requereixen una formació similar, això ha de fer-te reflexionar en el sentit de que moltes de les coses que t’agradarien fer estan vinculades a una formació determinada i analitzar si pot ser interessant per a tu realitzar-la.

 

Si vols iniciar el teu camí d’orientació o reorientació professional acompanyat de l’equip tècnic de Barcelona Activa et proposen l’activitat “Autoconeixement: descobreix els teus interessos professionals” Recorda que aquest test és un dels primers passos per definir objectius professionals i que pots aprofundir amb altres activitats de l’eix de “orientació i canvi professional” i la informació que trobaràs al web al respecte dels “ interessos professionals”.

Publicat per: Lola Fernández, Equip Tècnic de Barcelona Activa

Organitzar-te és possible: 8 app que t’ho posen fàcil

dilluns, 23/11/2015

imatge_3A vegades tens la sensació que no pots arribar a fer-ho tot? Un dels factors clau a l’hora d’encarar el procés de recerca de feina és una bona planificació. Aquesta és una competència molt valorada en el mercat de treball i que et pot interessar desenvolupar.

Les noves tecnologies ens faciliten eines per ser més efectiu en el dia a dia. Et suggerim algunes aplicacions que et poden ser molt útils. 

Els calendaris. Per tenir una visualització ràpida de les nostres cites, entrevistes, activitats personals i professionals

  • Google calendar. Completa app que et permet enviar tasques i anotacions des de qualsevol app de Google al teu calendari i sincronitzar-ho amb el teu telèfon (per exemple, si comprem unes entrades de cinema per demà al vespre via Gmail, ens apareixerà aquesta cita automàticament al calendari). Pots crear esdeveniments de forma ràpida, amb suggeriments intel·ligents de noms d’esdeveniments, llocs i persones. Ofereix diferents maneres de consultar el calendari: pots veure un sol dia o diversos dies simultàniament. Es pot complementar amb altres aplicacions com Touch calendar, que et permet alternar vistes i planificar a més llarg termini. 
  • beOrganized Calendar and Tasks. Aplicació molt interessant per organitzar les teves tasques de forma eficient. Pots agregar tasques i esdeveniments amb comandaments de veu, organitzant-los per dies o llistes de forma ràpida. També permet guardar les activitats realitzades i reorganitzar la teva informació. Aquesta app no és gratuïta.

Per no oblidar res important: els Recordatoris.

  • Begin. És una aplicació amb un disseny molt senzill, que et permet rebre recordatoris de totes les tasques a realitzar en el dia d’avui. L’aplicació vol facilitar que es postposin les activitats que no es poden fer avui per a un altre moment, però sense que les oblidem. També facilita poder moure els recordatoris en funció de com es desenvolupi el dia, perquè replanifiquis fàcilment sense desatendre cap tasca. És gratuïta, però només està disponible per iOS.
  • LifeReminder. Permet crear un recordatori per cada tasca i/o activitat que es realitza periòdicament. Pots crear recordatoris per: trucades, enviament de missatges, una data important a recordar, etc.

Per organitzar llistes de els ectivitats i tasques que realitzes periòdicament: Llistes To-Do

  • Wunderlist. Plataforma amb un gestor de llistes per establir dates de lliurament i recordatoris, i assigna tasques. Aquesta plataforma permet compartir llistes entre vàries persones, de tal manera que el recordatori de la tasca a realitzar sigui visible per a tots els membres d’un grup.
  • Any.do És un gestor de tasques amb l’hora, la data i la ubicació dels recordatoris. També permet compartir una tasca entre diferents persones, desglossar un projecte en subtasques i assignar-les i adjuntar documents, entre moltes altres funcions.

Per millorar la Gestió del Temps, guanyar hores al dia i controlar els “lladres de temps”

  • RescueTime. Aplicació que t’ajuda a analitzar els teus hàbits diaris relacionats amb l’ús de les TIC, perquè puguis concentrar-te i ser més productiu. Et dóna informes detallats sobre en què inverteixes el teu temps quan treballes amb l’ordinador i dispositius mòbils: pots saber quant temps has passat al correu electrònic, treballant amb un document o visualitzant vídeos a youtube, per exemple. Permet bloquejar llocs web de distracció i té la possibilitat d’establir alertes per fer-te saber quan has passat més de temps del previst en una activitat.
  • ATracker. Permet realitzar un registre àgil sobre en què estem invertint el nostre temps perquè al final del dia puguem veure si ho hem aprofitat en el que volíem. Podem registrar les nostres tasques en temps real o bé entrar-les manualment si les hem fet en el passat, i l’aplicació ens realitzarà una anàlisi diària sobre les activitats que hem realitzat i el temps dedicat a cada una d’elles.

Si vols millorar la teva organització més enllà de l’ús de app per organitzar-te, consulta les activitats de l’Escola de Competències, on trobaràs una línia d’activitats dirigida exclusivament al desenvolupament d’aquesta competència.

Publicat per: Àngela Guillen, Equip Tècnic de Barcelona Activa