RETWEETS

Si feu aplis, que siguin d’empresa

Bona part dels anomenats unicorns, les empreses tecnològiques valorades en més de 1.000 milions de dòlars, han assolit aquesta categoria malgrat que són pous sense fons que engoleixen les aportacions dels inversors als quals han promès que algun dia començaran a obtenir ingressos a partir dels milions d’usuaris gratuïts que acumulen. La bombolla és de tal magnitud que molts creadors d’aplicacions mòbils aspiren a aconseguir el mateix i orienten la seva activitat cap al mercat de consum, buscant l’enèsima variació d’algun producte que ja existeix. Potser farien millor centrant-se en el segment empresarial.

L’enquesta Developer Economics que Vision Mobile fa entre 10.000 desenvolupadors de 130 països és la fotografia més detallada d’aquest sector. En l’edició més recent de l’estudi es comprova que, si et dediques a les aplis empresarials, la teva probabilitat de guanyar-te la vida és molt més alta que si fas títols de consum: el 43% dels creadors d’aplicacions per a empreses facturen més de 10.000 dòlars al mes, i el 18% en facturen més de 100.000; en canvi, els percentatges baixen fins al 19% i el 9%, respectivament, entre els desenvolupadors d’aplis adreçades a consumidors. Un de cada cinc enquestats es dedica sobretot a crear títols d’empresa. És el segment al qual s’adreça, per exemple, l’aliança MobileFirst entre Apple i IBM: aplicacions i serveis per a sectors verticals -sanitat, aerolínies, turisme, banca, assegurances, comerç, policia- que funcionen en iPhone i, sobretot, en iPad. Els moviments més recents en mobilitat de Samsung, Microsoft i altres gegants apunten en aquesta direcció.

Fins i tot les tecnologies incipients tenen en les aplicacions professionals el seu punt de palanquejament de cara al creixement: els drons, la domòtica, la realitat virtual i la realitat augmentada fan molta gràcia a nivell popular, però el seu volum de negoci més important a curt i mitjà termini procedirà dels clients professionals.