NOVES IDEES
Empreses 24/02/2013

Una aplicació web i mòbil per organitzar activitats esportives

Molts cops la proposta del partidet de futbol o de pàdel no arriba a terme perquè, després d'una desena de 'whatsapps' i correus, ha estat impossible quadrar agendes. D'aquí neix la idea de YesWePlay, una aplicació mòbil que connecta gent amb ganes de fer esport i ajuda a organitzar partits

Beatriz Arias
3 min
Una aplicació web i mòbil per organitzar activitats esportives

"No és frustrant la sensació d'haver perdut el temps intentant organitzar un partit i al final quedar-te sense jugar?", diu Ferran Llisterri, un dels quatre fundadors de YesWePlay, juntament amb Ramon Pujol, Juan Isidro Serra i Pol Brau. Davant les dificultats per trobar companys i coordinar agendes a l'hora de practicar esports, aquests quatre amics van apostar per desenvolupar una eina que ajudés a organitzar activitats esportives. El resultat és YesWePlay, una aplicació per a mòbil i web (de moment, disponible per a iPhone i Android) que ja ha superat els 10.000 registres des que es va posar en funcionament, a finals del 2011. L'any passat YesWePlay va facturar 60.000 euros.

L'aplicació és gratuïta per als usuaris i el procés d'alta és molt senzill: només cal registrar-se i introduir els esports que es practiquen. Cal indicar el nivell que es té en cada un i, finalment, la disponibilitat horària.

En aquest moment ja es pot començar a buscar una activitat que encaixi o bé crear-ne una de nova, escollint l'esport, el dia, l'hora i el lloc. Es pot convocar els amics o fer que el sistema creï una alerta que s'enviarà a usuaris afins. Tots els futurs participants entraran en un xat sobre l'activitat.

Trobar parella

Per a alguns usuaris és també una manera per conèixer gent: "Tenim un cas de dues persones que es van conèixer jugant i fa sis mesos que són parella", diu Llisterri. Se'n van assabentar perquè els van escriure un correu d'agraïment. Els quatre socis estan encantats amb el feedback que reben dels seus usuaris. "Una prova del nostre èxit la vam tenir els dies que vam estar no operatius per fer unes millores en el programari -assegura Llisterri-. Vam arribar a rebre centenars de correus de gent que preguntava què havia passat. Alguns estaven fins i tot enfadats!", recorda. En una enquesta que van fer recentment entre els seus usuaris, una quarta part van afirmar que havien incrementat la pràctica d'esport gràcies a YesWePlay.

L'empresa va començar oferint només dos esports -tenis i pàdel- en dos clubs, el Reial Club de Polo i el Reus Monterols. En poc més d'un any ja compta amb més de 60 disciplines esportives per escollir, entre les quals running , esquí, futbol sala, vela, capoeira, boxa, golf, submarinisme, ioga, ball... i amb més de 70 centres associats.

Només les activitats que necessiten unes instal·lacions per practicar-les estan vinculades als clubs amb presència a YesWePlay.

Fidelitzar clients

Cada club amb què treballen té un espai habilitat a la web de l'aplicació en què els seus socis es poden trobar i organitzar les quedades. Quan es tracta de clubs privats, YesWePlay és per a ells una plataforma que ofereixen als seus socis per facilitar que contactin entre ells i que puguin anar a jugar a les seves instal·lacions. Quan es tracta de clubs públics -que lloguen les seves pistes i instal·lacions-, tenir presència a YesWePlay n'incrementa el nombre d'usuaris (i, per tant, de negoci) perquè facilita que s'omplin. "També els ajudem a fidelitzar clients, ja que un cop els usuaris s'acostumen a un lloc i saben que allà ho tenen fàcil per trobar companys repeteixen", explica Pol Brau. Els clubs paguen una quota que va entre dels 49 als 199 euros mensuals en funció de les seves instal·lacions i nombre de socis.

La inversió inicial per tirar endavant YesWePlay va ser de 185.000 euros, un capital que els joves van reunir mitjançant préstecs particulars de la família i els amics. Ara acaben d'obrir una ronda de finançament per captar 400.000 euros. Tenen previst obrir una botiga online aprofitant la seva àmplia base de dades segmentada amb productes específics i, cap al segon semestre de l'any, començarà la seva expansió internacional als EUA.

De cara a l'any vinent, volen superar els 350.000 usuaris i els 400 clubs.

stats