TRANSPORTS
F.M.C.

Una alternativa a l’encariment dels bitllets d’avió

Megabus creu que hi ha mercat en els trajectes de bus entre Barcelona i Londres. El trajecte dura 24 hores, però un 10% dels seients valen un euro

VEHICLES MÉS GRANS i amb un ús més eficient de l’espai. Segons Megabus aquest és el secret per oferir trajectes de Barcelona a Londres per carretera a partir d’un euro. La companyia, propietat del grup britànic Stagecoach, va llançar aquesta nova ruta dimarts passat. El 10% dels seients de cada autobús es mantenen a un euro, segons l’empresa, mentre que la resta tenen un preu mitjà que va dels 8 als 10 euros. El trajecte passa per Tolosa i París, i dura més de 24 hores. Des de la capital francesa, a més, hi ha la possibilitat de connectar amb altres ciutats de Bèlgica, Holanda i Alemanya. D’aquesta manera, el grup s’estrena al sud d’Europa. “La ruta entre Barcelona i París és una de les que té més demanda i un gran potencial”, assegura la directora de Megabus, Elizabeth Esnouf.

Un dels avantatges respecte als viatges amb avió és la qüestió de l’equipatge. A diferència de les aerolínies, que no permeten maletes de més de 10 quilos, “cada passatger de Megabus pot carregar fins a 25 quilos al maleter del vehicle”, remarca Esnouf. A més, el trajecte en autocar “estalvia el trasllat de l’aeroport al centre de la ciutat”.

L’augment del preu del petroli i de les taxes aeroportuàries ha provocat una davallada de les gangues a les aerolínies low cost. Això ha creat, al seu torn, l’escenari perfecte per a la irrupció de Megabus al mercat espanyol. No obstant, Esnouf creu que aquesta conjuntura no els afecta directament: “Ryanair ofereix preus molt alts o molt baixos, i en canvi hi ha menys diferència de preus en el cas de Megabus”, assegura la directiva, que assenyala les altres companyies d’autocars com els seus principals competidors. “Des de l’any passat ja teníem la intenció d’ampliar l’empresa”, explica. Entre els plans futurs de la companyia hi ha el llançament d’una ruta Barcelona-Amsterdam.

Stagecoach, un dels grups de transport col·lectiu més grans del món, treballa a Europa i els Estats Units. Factura 3.000 milions de lliures (3.750 milions d’euros) anuals, té 35.000 empleats arreu del món i gestiona una flota de 13.500 vehicles entre autobusos, trens i tramvies. La companyia va llançar Megabus el 2003 al Regne Unit i té 5 milions de passatgers en aquest mercat.