APLICACIONS
Empreses 21/09/2014

Yo, o el triomf de l’estupidesa

Una aplicació que només permet enviar missatges amb el text “Yo” aconsegueix 1,5 milions d’usuaris mensuals i les atencions de Silicon Valley

Dani Sánchez Ugart
2 min

NO SERVEIX PER A RES més que per enviar notificacions amb el text “Yo ” (que és una interjecció informal en anglès, equivalent al nostre ei ), però l’aplicació Yo, definida per un dels seus creadors com a “estúpida”, ha aconseguit fer-se un lloc entre els adolescents nord-americans, israelians i d’altres països i ja té al voltant d’un milió d’usuaris actius al mes. A l’estiu, l’aparició de Yo va irrompre amb força entre els mitjans especialitzats i desenes de milers d’usuaris van caure rendits als peus de la simplicitat absoluta de l’eina. Fins a tal punt que en els moments més dolços s’arribaven a enviar 100 Yo per segon, d’acord amb els càlculs de la mateixa empresa. El suflé ha baixat amb el pas de les setmanes però, segons va dir en una entrevista a TechCrunch el cofundador de la companyia Moshe Hogeg, encara se n’envien uns 15 per segon, i mantenen el milió i mig d’usuaris. “És espectacular si es compara amb altres companyies”, va considerar.

Al juliol la companyia va tancar una ronda de finançament en què van recollir 1,5 milions de dòlars, i es va valorar la companyia en uns 10 milions. Res espectacular si es compara amb els 19.000 milions que Facebook va pagar per WhatsApp, però és una xifra considerable per a una aplicació que aparentment té una utilitat gairebé nul·la i que no té cap font d’ingressos. A més, la voluntat inicial dels fundadors era recaptar un milió de dòlars, però van decidir aspirar a més en veure el tipus d’inversors que s’hi interessaven, i que eren “de perfil alt”.

El funcionament de Yo és el següent: l’usuari es descarrega l’aplicació, li dóna permís per accedir a la seva llista de contactes i ja pot enviar yos als que tinguin l’aplicació instal·lada al mòbil. No es pot fer res més. És la senzillesa duta al caire de la idiotesa, i va néixer quan Hogeg, un emprenedor de Tel Aviv que havia llançat l’aplicació de compartició de fotos Mobli, va demanar-li a un dels seus informàtics un sistema per cridar el seu ajudant amb un sol botó. Va trigar vuit hores a fer-la.

stats