NOVES IDEES
Empreses 29/04/2012

Wineissocial vol donar sortida al vi de les petites bodegues

En aquests moments hi ha a Catalunya i a tot Espanya centenars de petits cellers que emmagatzemen un vi excel·lent, però que tenen dificultats per vendre'l. Wineissocial vol descobrir-los al gran consumidor, fent ús de les noves tecnologies i l'experiència de grans sommeliers

Jordi Sabaté
3 min
Wineissocial vol donar sortida al vi de les petites bodegues

Manel Sarasa es defineix a si mateix com un emprenedor en sèrie. "Si hagués nascut als Estats Units hauria fundat la meva primera empresa amb vint-i-pocs anys, però com que vaig néixer aquí, vaig haver d'estudiar per ser enginyer industrial", assegura. Té una llarga carrera al darrere que confirma el seu perfil: ha estat fundador i inversor en empreses com Open Bravo -el programari espanyol lliure per a empreses-, Teambox i Wuaki.tv, un videoclub digital. Sarasa també és graduat per Stanford i la London School of Economics.

D'Istanbul a l'Aràbia

En acabar la carrera, Sarasa va fitxar per la consultoria Arthur Andersen i va estar tres anys a Istanbul. Després va fer el salt a DiamondCluster International, una consultoria del sector de la telefonia mòbil que el va dur als països àrabs. Es allà on li va sorgir, curiosament, el seu entusiasme i el seu amor pel vi.

"Vaig començar a apreciar-lo i a entendre'l, i en tornar a Catalunya sovint anava a restaurants on coneixia els sommeliers i on ells ja coneixen els meus gustos", explica. Sarasa va establir bona relació amb molts d'ells i quan hi anava a sopar ja li tenien preparada alguna novetat perquè la provés. Va ser llavors que Sarasa es va plantejar, segons diu, fer del seu amor pel vi el negoci que acabaria sent Wineissocial.

"Volia compartir aquestes sensacions que a mi em provoca el vi amb altres persones. Creia i crec que és una cosa de què tothom pot gaudir", sentencia amb passió Sarasa mentre no deixa de parlar: "Només cal tenir clar com ens agraden els vins, el que es coneix com el nostre perfil de tast. Un cop el tens clar, pots començar la teva recerca dels vins que et faran feliç". Sona molt bonic, però com s'aconsegueix això?

Sommeliers de primera

Sarasa aclareix que en un primer moment no hi ha ningú millor que un sommelier de primera divisió per ensenyar-nos a trobar els vins que més ens poden satisfer. Per això ell treballa amb un equip d'aquests professionals que comanda Ferran Centelles, també soci fundador de l'empresa i que va ser durant molts anys sommelier del llegendari El Bulli, de Ferran Adrià.

El funcionament és el següent: Wineissocial s'encarrega de fer un senzill qüestionari a l'usuari gràcies al qual poden aconseguir el nostre perfil de tast. Amb aquest perfil, els seus sommeliers ens recomanen cada mes dues ampolles de petits cellers no coneguts pel gran públic. El preu per subscriure's a aquest servei no arriba als vint euros. Si ens agraden els vins que ens recomanen els sommeliers, tenim l'oportunitat a final de mes de comprar-los directament al celler mitjançant Wineissocial per un preu exclusiu.

L'objectiu és clar: vendre vi. O més ben dit, treure les ampolles que s'acumulen en centenars de cellers de tot l'Estat i portar-les fins a la copa dels membres de Wineissocial. El tercer soci, l'executiu alemany Thomas Kissier, s'encarrega de buscar els cellers i tractar-hi per aconseguir les millor ofertes.

Però a part de l'assessorament d'experts, Wineissocial vol tenir un fort component de xarxa social. No en va, Sarasa ha estat inversor i director de Teambox -una mena Facebook per a empreses-. Es tracta que els nostres contactes puguin veure el nostre perfil de tast i saber si coincideix amb el seu, de manera que tots plegats puguem compartir la informació. D'aquesta manera, no solament la recomanació del sommelier és determinant, sinó que els consells i eleccions dels nostres contactes també ens poden orientar.

Cap a final de mes, quan s'obre la compra als cellers, podem comprar qualsevol dels vins del mes; si ens ha agradat més el que diu un contacte i la recomanació mensual no ens ha convençut, podem comprar el que ha provat el contacte. De moment hi ha a Wineissocial més de 2.000 perfils de tast acumulats.

stats