TELECOMUNICACIONS
DANI SÁNCHEZ UGART

VozTelecom vol substituir els informàtics de les pimes

L’empresa catalana obrirà franquícies i oferirà també telefonia mòbil per donar als seus clients un servei més complet i atenció propera

Les telecomunicacions són un d’aquells pocs mercats en què, a mesura que passen els anys, els preus baixen en lloc de pujar, com passa en altres indústries. Un minut de trucada des del mòbil és avui molt més barat del que ho era fa 10 anys. Com a conseqüència d’això, VozTelecom, que va néixer com una empresa de telefonia IP per a pimes, ha vist com la diferència de preu entre ells i els grans operadors s’ha anat reduint. Però l’empresa, que no ha deixat de créixer des que va començar a oferir aquests serveis, el 2010, ja està en marxa per guanyar terreny amb altres armes. Per això, des del mes passat la companyia catalana ofereix també serveis de telefonia mòbil, connectats a la centraleta virtual. Amb això, VozTelecom se suma a la moda del mercat d’oferir serveis globals: un sol proveïdor per a totes les necessitats de telecomunicacions de les petites i mitjanes empreses.

Ara bé, l’empresa no es conforma amb això i, segons explica el conseller delegat, Xavier Casajoana, preparen una reorientació que els portarà a obrir botigues a peu de carrer a tot l’Estat. L’objectiu és millorar el servei als clients i convertir-se en el proveïdor informàtic únic de les pimes. Que no els calgui un departament d’informàtica. “Una pime ho pot tenir tot amb nosaltres, no necessita un departament informàtic sinó un proveïdor proper”, explica Casajoana. Això és així gràcies a l’eclosió dels serveis cloud, o al núvol. Fins ara, les empreses acostumaven a tenir una centraleta telefònica fixa i també un conjunt de servidors informàtics per fer servir els seus sistemes. Amb el cloud, tots aquests serveis poden ser al núvol, un fet que redueix la inversió inicial i fa que sigui possible tenir una infraestructura complexa de serveis, sense aparells a l’oficina i, per tant, sense necessitat de tenir-hi un informàtic de manera continuada per si falla alguna cosa. Si això passa, el proveïdor -VozTelecom o qualsevol altre- pot resoldre-ho de manera remota.

VozTelecom, que aquest any espera facturar 12 milions d’euros (2 milions més que el 2013), obrirà el 2014 les primeres cinc botigues. Ho farà en forma de franquícia, i les primeres seran a Barcelona i Madrid. Fins ara, els serveis de l’empresa els venien socis comercials que no es dedicaven en exclusiva a VozTelecom, mentre que amb el sistema de franquícies sí que seran exclusius. Amb això, segons Casajoana, es millorarà l’atenció al client. L’objectiu és tenir, el 2017, 50 botigues a peu de carrer.