Volums a la baixa

La crisi ha impactat durament en la distribució d'articles de moda a Espanya. El negoci ja encadena cinc anys consecutius de retrocessos. L'any 2006 es va registrar l'última dada positiva, amb un increment anual del 2,27%, fins als 22.460 milions d'euros de facturació. Tot i la caiguda viscuda l'any passat, el retrocés de l'1,06% en les vendes és el menys dolent des de l'inici de la crisi. Els anys 2008 i el 2009, l'impacte de la caiguda del consum va ser especialment dur i la distribució d'articles de moda va reduir la seva facturació en un 10,1% i un 7,7%, respectivament.

En canvi, l'evolució en el nombre de punts de venda minoristes de distribució de roba va ser diferent. L'exercici passat es va tornar a aguditzar la destrucció de comerços: el nombre de punts de venda va caure el 2011 un 1,07%, cosa que va representar tornar enrere després de la caiguda de només un 0,41% de l'any 2010. Els ajustos del 2008 i el 2009 van ser més durs: a Espanya es van destruir el 6,01% i el 8,56%, respectivament, dels comerços.