Virginie Rogé: “No voler explicar la teva idea de negoci és ridícul”

Fundadora de Dietox

Virginie Rogé
 “No voler explicar la teva idea  de negoci és ridícul” / FRANCESC MELCION MARI FOUZ PERE VIRGILI FOTO: FRANCESC MELCION. IL·LUSTRACIÓ: MARI FOUZ Zoom

Esade, HEC, Iese, NYU Stern... Has passat per algunes de les millors escoles de negocis del món. ¿De què serveix, a l’hora d’emprendre? Doncs en principi es tractava que m’ensenyessin a muntar una empresa! Després et preparen més per treballar en una multinacional. Jo vaig començar a Deloitte i em vaig adonar que en una gran empresa els processos són lents. A mi el que m’agrada és prendre decisions i veure com s’executen. En una consultoria et passes el dia donant idees, però no implementes! Les idees per si soles no valen res, el que compta és dur-les a la pràctica. No voler explicar la teva idea de negoci per por que te la copiïn és ridícul. Sobretot quan comences, perquè és probable que acabis fent una cosa molt diferent del que havies imaginat.

T’interessava el món de la nutrició?A mi m’agradava el branding, crear una marca, i volia aplicar-ho a sectors que m’interessen, com la nutrició. Vaig veure l’oportunitat el 2011, després de deixar la feina per fer un MBA. Una part del màster es feia a Nova York i allà vaig descobrir els productes detox : liquats i sucs per depurar el cos després dels excessos del cap de setmana. Vaig decidir fer el mateix a Barcelona, però els meus liquats serien més bons!

I et vas posar a esprémer fruites?Em vaig posar a fer sucs al meu antic pis d’estudiant, amb l’ajuda de la meva germana. Trèiem receptes d’internet i buidàvem ampolletes d’aigua per embotellar els liquats, que després veníem als amics. Van tenir molt d’èxit, tot i que em vaig adonar que el meu valor afegit no era en la producció, sinó a crear una marca de productes al voltant del concepte de resetejar el cos. Vam externalitzar la producció i vam començar a diversificar: liquats, plans detox d’un a tres dies, cremes exfoliants, infusions...

Per què vau apostar directament per la venda online?Era el més viable. Teníem un capital inicial de 30.000 euros. Vam desenvolupar la web i la campanya de comunicació amb bloguers i revistes de moda influents per arribar al nostre públic objectiu: dones, principalment entre 35 i 40 anys, que es preocupen pel seu cos. Des que vam iniciar l’empresa, l’octubre del 2012, hem duplicat vendes. Facturem al voltant de 700.000 euros i venem a Espanya, Itàlia i França. Estem a punt d’entrar al Regne Unit i el 2016 volem arribar al mercat alemany.

Fa un parell de mesos vau aixecar capital per mig milió d’euros de l’inversor Luis Cabiedes. Ha sigut difícil?L’empresa ja estava facturant, no era una inversió arriscada. A més, Luis Cabiedes havia sigut professor meu. Vaig tenir la sort que no havia esborrat el seu e-mail. Cabiedes és un inversor discret, va per feina, i no és masclista. M’he trobat business angels que en una presentació només miren els homes. La injecció ens servirà per a la internacionalització. També volem provar la venda en botigues físiques. Farem una prova pilot en un spa de Madrid que tindrà un estand amb els nostres productes.

¿Per resetejar el cos no és millor menjar fruita i verdura? Menjant només fruita i verdura no et nodreixes bé. Els nostres liquats també tenen complements proteínics naturals. La idea és trobar-se bé, no aprimar-se. No volem arribar a tothom ni créixer en forma de pelotazo. A més, a mi no m’agrada ser jefa. El que m’agrada és crear. D’aquí dos anys m’imagino muntant altres empreses.