ANDREA RODÉS

Vendre llibres joc eròtics digitals als EUA

Ala recerca de noves oportunitats de negoci, l’agència de màrqueting digital Periferia, a Terrassa, va decidir apostar pel sector dels game books, els llibres joc, és a dir, llibres digitals amb un component lúdic o interactiu, del tipus tria la teva aventura. I per començar han triat un nínxol molt concret: la literatura eròtica. “És un mercat en auge, sobretot des del boom de Cinquanta ombres d’en Gray ”, explica Jose Lomo, responsable d’Erotic Appetite, la unitat de Periferia dedicada a dissenyar i publicar llibres joc de ficció eròtica en castellà i en anglès. “Creiem que és una forma nova d’apropar-se a la literatura per a adults”, diu Mariona Gea, relacions públiques del projecte. El primer títol d’Erotic Appetite va sortir el desembre del 2013 i va tenir força èxit, i des de llavors n’han llançat dos més. L’objectiu és arribar a l’estiu amb cinc títols, quatre dels quals traduïts a l’anglès, i 15.000 descàrregues a finals d’any. Costen al voltant de 6 euros i estan disponibles a Amazon (Kindle), Apple Store i a la web de l’editorial.

Escrits per autors locals, els llibres joc permeten al lector triar diferents finals per a cada capítol, segons les seves fantasies. El públic objectiu són dones d’entre 25 i 45 anys, que llegeixen en format digital i que no conceben el sexe aïllat d’una història romàntica”, diu Gea. “El nostre principal mercat és als EUA”, assegura Lomo. Calculen que necessiten un mínim de 30.000 euros d’inversió per dur a terme l’activitat promocional necessària per accedir al mercat nord-americà.