PAULA SOLANAS

Úrsula Ponce:“No hem inventat la roda, només l’hem fet més apropiada per a les dones”

Fundadora d’Ursulitas, marca de sabates de taló mitjà

Úrsula Ponce, fundadora d'Ursulitas / CÈLIA ATSET Zoom

Treballaves com a enginyera informàtica en una consultoria abans de decidir emprendre en el sector de la moda. Per què vas fer aquest pas? La moda sempre m’ha agradat moltíssim, sobretot les sabates. Abans de crear Ursulitas, en el meu dia a dia no trobava sabates femenines per anar còmoda a treballar. Vaig començar a investigar una mica sobre el procés de fabricació i durant dos anys vaig visitar fàbriques de calçat a Elda i Alacant per veure què hi havia al mercat i buscar proveïdors per fer els primers prototips. De fet, no vaig fer cap tipus de formació en relació al disseny de moda, sinó un màster de negocis digitals a Esade.

Ara veneu a través de la vostra pàgina web. ¿Seguireu creixent només per aquest canal? Durant el 2016 volem consolidar el canal online i l’any vinent agafar més pes a Europa i començar a provar un model offline. Nosaltres vam constituir l’empresa a finals del 2014 amb un capital inicial de 75.000 euros i l’octubre de l’any passat vam entrar a l’acceleradora Conector. Ara mateix estem en una ronda de finançament de 120.000 euros, que destinarem sobretot a ampliar el catàleg i a fer més comunicació fora d’Espanya, especialment a França, que és un comprador natural de calçat a l’Estat. A l’exercici del 2015 vam tancar amb una facturació 100.000 euros (més de 1.500 parells de sabates venuts) i de cara al 2016 esperem un increment considerable en aquests números, més del triple.

Has seguit un model d’especialització que ja han aplicat marques com Pretty Ballerinas. Actualment és una tendència creixent en el mercat i en tots els sectors. Les marques s’estan centrant a oferir un tipus de producte molt concret, justament perquè el consumidor identifiqui molt bé quina necessitat cobreixen. Has d’aprendre a diferenciar-te i donar un valor afegit molt més clar, i en el nostre cas produïm un taló mitjà que fins ara ningú no ha ofert amb aquesta visió. A Europa no hi ha cap marca que faci el mateix que fem nosaltres.

Però perquè funcioni us cal crear adeptes... El taló mitjà no és una moda. Sempre ha estat al mercat i jo n’he tingut molts. Nosaltres no hem inventat la roda, simplement l’hem fet més apropiada per a les dones. Les marques treballaven sempre amb dissenys de talons molt alts o amb ballarines, mentre que els talons mitjos els tenien oblidats i poc cuidats pel que fa al disseny. Eren sabates de batalla, però no per anar a una ocasió especial. Tot el que trobaves al mercat era des de la línia del confort, cosa que estèticament et fa semblar més gran. El nostre target principal són les dones de 32 a 60 anys, i el nucli fonamental està entre 45 i 55 anys.

I els inversors ho han entès? És cert que en el món de la moda quan fas rondes amb inversors la gran majoria són homes i invertir en sabates no els crida gaire l’atenció, ja que per naturalesa els atrau més la tecnologia o el fintech. Això també ens ha obligat a moure’ns per fòrums d’inversió una mica temàtics. De totes maneres, aconseguir fer realitat una idea m’ha fet veure que tinc unes capacitats que intuïa però que no sempre havia posat a prova. Muntar el teu propi negoci et reafirma com a persona i et demostra que ets capaç, veritablement, de fer tot allò que et proposis.