MODA
Empreses 24/04/2016

Ulleres i rellotges una mica menys ‘low cost’ per a ‘hipsters’

Meller és una marca impulsada per tres joves catalans que frega el milió en vendes ‘online’ el primer any de vida

Júlia Manresa
2 min
Ulleres i rellotges una mica menys ‘low cost’ per a ‘hipsters’

La gran quantitat de models i marques d’ulleres de sol que es troben a qualsevol òptica, per petita que sigui, converteix la tria en una tasca difícil. Però la realitat és que Ray-Ban, Oakley, Chanel, Prada, Ralph Lauren i 23 marques més amb ulleres de sol al mercat són produïdes per la mateixa empresa italiana: Luxottica. Aquest desconegut monopoli ha aconseguit anar absorbint les principals marques d’ulleres de sol i deixar vius pocs competidors al mercat. Amb tot, n’hi ha que han sabut trobar petites esquerdes en aquest mur infranquejable. Uns dels que ho ha aconseguit, i els més coneguts, són els valencians Hawkers, que es van llançar a la fabricació d’ulleres de baix cost i en menys de dos anys ja facturen 40 milions d’euros.

Però no van ser els únics que van veure l’escletxa. Més o menys al mateix temps naixien dues altres marques d’ulleres low cost a Catalunya: Northweek i Meller. Els primers han sigut absorbits precisament per Hawkers, que tenen previstes futures compres havent vist que cada vegada neixen més marques d’ulleres i complements similars. Tots tres basen el negoci en la còpia del disseny de models i marques ja consolidades i produeixen a la Xina. La diferència, segons han defensat diverses vegades els fundadors d’aquestes tres marques, és el marge final. Tots venen ulleres per sota dels 50 euros i el seu principal canal és internet.

Meller és el nom d’una raça de camaleó que Sergi Benet, Marco Grandi i Borja Nadal han convertit en marca, primer d’ulleres i ara també de rellotges. De moment només venen a través de la web i sense fer gaire soroll han aconseguit tancar el 2015 amb 15.000 ulleres venudes des que van constituir-se com a empresa el maig del 2014. Benet explica que la diferència entre Meller i Northweek o Hawkers és principalment el disseny. “Vam voler enfocar des del principi un tipus de públic diferent, més al dia de la moda, per això vam triar models rodons”, aclareix. El seu és un púbic més hipster, una mica més preocupat per la imatge i menys pel preu. Haver apostat més per la imatge els ha permès, segons diu Sergi Benet, llançar altres productes com els rellotges i no quedar encasellats com a fabricants d’ulleres. Aquest any tenen previst començar a vendre també altres accessoris.

Meller ja ven a Espanya, Itàlia, Portugal, França i Alemanya i té l’objectiu de tornar a provar el desembarcament a Austràlia. Ja s’hi van arriscar el primer any de vida, “per aprofitar la meitat de l’any on aquí cauen les vendes perquè no és estiu”, però van haver de recular. També volen obrir mercat a l’Amèrica Llatina. De fet, les vendes han crescut tant aquest any que els seus fundadors han tirat enrere una ampliació de capital de 200.000 euros que ja tenien emparaulada: les previsions de facturació superen de llarg el que necessitaven. I és que només fins al març han facturat 200.000 euros, la qual cosa els fa preveure que aquest any multiplicaran per quatre les vendes fins arribar als 2 milions d’euros.

stats