RETWEETS
Empreses 14/09/2014

U2 per fer-nos pagar amb l’iPhone

i
Albert Cuesta
2 min

L’aparició en escena dels U2 al final de la presentació de novetats d’Apple d’aquesta setmana per tocar en directe un parell de cançons no és un fet excepcional: l’empresa ja havia tingut en altres ocasions convidats musicals del món del rock. Tampoc és la primera col·laboració del grup irlandès amb Apple: fa deu anys l’empresa va treure una edició limitada de l’iPod que es venia precarregat amb la discografia completa d’U2, i si la marca destina a la lluita contra la sida un percentatge de les vendes de les versions Product Red d’alguns productes és perquè Bono va convèncer Jobs de fer-ho.

Tanmateix, en aquesta ocasió hi ha un element nou: Tim Cook i Bono van simular que decidien espontàniament regalar una còpia digital de Songs of innocence, el nou àlbum del grup, a tots els usuaris d’iTunes -o per ser exactes, als primers 500 milions-, però al darrere de l’acció hi ha una estratègia molt estudiada. Sembla clar que els irlandesos no regalen res: segons Forbes, Apple els pagarà igualment drets sobre les còpies escoltades i els farà màrqueting per valor de 100 milions de dòlars, tot i que d’entrada ja han aconseguit tenir el disc més distribuït de la història, que portarà més espectadors als concerts de les seves gires, les més rendibles del ram.

Què en treu Apple? D’una banda, demostrar a les discogràfiques que no les necessita per a res. De l’altra, provar una alternativa a les descàrregues digitals oferint de franc el disc en modalitat de streaming des del núvol. I sobretot, fer contents els més de 500 milions de consumidors que ja li han proporcionat un número de targeta de crèdit que ara podran transferir fàcilment al nou servei Apple Pay de pagaments en establiments físics amb el telèfon mòbil. Apple ja ha acordat amb els tres grans emissors de targetes i els sis bancs més grans dels EUA quina comissió es quedarà per cada operació feta amb un dels seus telèfons. I el volum total pot arribar a ser descomunal.

stats