TECNOLOGIA
MARC AMAT

El TripAdvisor dels productes tecnològics

Dos emprenedors catalans creen Epinium, una apli per facilitar la tria de dispositius electrònics amb prop de 300.000 opinions de 14.000 productes

Epinium ja està a punt de tancar la seva primera ronda d'inversió de 110.000 euros / IDOIA VALLVERDÚ Zoom

Un 90% dels consumidors online decideixen quin producte comprar tenint en compte les valoracions que n’han fet abans altres usuaris. Aquesta és una de les dades que es desprenen de l’últim estudi elaborat per la consultora tecnològica Dimensional Research i que posa de manifest com les opinions dels clients cada vegada guanyen més pes a l’hora de generar confiança en un producte. Si a aquesta xifra hi afegim que l’any 2020 al món ja hi haurà més habitants amb dispositius mòbils que persones amb accés a aigua potable -tal com apunta un estudi de Cisco-, l’equip d’Epinium té tots els ingredients per augurar-se un futur amb possibilitats d’arrelar fort.

Sota el paraigua del TecnoCampus de Mataró, Carlos Martínez i Miquel Ferrando han creat “un TripAdvisor de productes tecnològics en format d’apli” -tal com el defeineix el mateix Martínez- que genera un rànquing dels millors dispositius electrònics a partir de les opinions que hi escriuen els usuaris. El concepte sembla senzill i, amb només un mes de vida, Epinium ja ha aconseguit recollir 300.000 opinions de 14.000 productes diferents i està immersa en la seva primera tanda de finançament per aixecar 110.000 euros. “El futur ens somriu”, diu satisfet Martínez. Però el camí d’Epinium ve de lluny i no ha sigut fàcil.

Per arribar a crear la plataforma han calgut prop de dos anys i provar sort amb dos projectes paral·lels que han ajudat a definir Epinium. “L’any 2014 vaig guanyar un concurs de l’ARA que premiava els millors projectes empresarials amb una beca de 5.000 euros per cursar el Màster d’Emprenedoria i Innovació al TecnoCampus”, recorda Martínez. Des d’aleshores, Martínez i Ferrando han tirat endavant Interneate -una empresa de creació de pàgines web i aplis per a pimes- i Woonest, una xarxa social de compradors sorgida arran del màster i amb la qual van entrar a l’acceleradora Conector. Va ser allà on els dos emprenedors es van adonar que Woonest tenia alguns punts febles i van decidir redefinir el concepte. “Així va sorgir Epinium: aprofitant l’experiència de les dues aventures anteriors”, rememora.

Amb aquest projecte sota el braç, els dos emprenedors van ser seleccionats fa pocs mesos per participar en el Google Launchpad -on van rebre l’ajuda de 35 mentors- i des d’aleshores ja han incorporat sis persones més a l’equip. Malgrat que encara no han monetitzat, ja flirtegen amb inversors interessats i no descarten fer el salt al continent sud-americà a mitjà termini. De moment, Epinium ja està negociant un pacte geogràfic de no agressió amb Influenster, un projecte nord-americà amb un model similar i que recentment va aixecar 8 milions d’euros. Ara, però, Epinium busca generar bones opinions -aquest cop entre els seus usuaris- per créixer encara més.