17/02/2013

Treure informació d'un client a partir d'un e-mail

3 min
Treure informació d'un client a partir d'un e-mail

Una simple adreça d'e-mail ens pot proporcionar informació crítica sobre un client si es tenen a l'abast les eines adequades. Aquesta és la idea de Neksos, una start-up catalana que ha desenvolupat una aplicació que s'integra al servidor de correu Outlook i busca a internet totes les dades personals vinculades a un e-mail entrant.

"Ens vam adonar que moltes empreses acudeixen a Linkedin o altres xarxes socials per completar la informació sobre els seus clients. Calia un sistema que integrés totes aquestes dades", explica Meritxell Galbas, CEO i cofundadora de l'empresa, amb seu a Barcelona. Després de més d'un any treballant en el desenvolupament tecnològic, Neksos va llançar el seu primer producte al setembre. Es tracta d'un programa anomenat Profiling, que el client es descarrega a la xarxa i en fa un pagament per ús.

Integració en els CRM

El seu funcionament és molt senzill. Quan l'usuari rep un correu entrant en el seu Outlook, l'aplicació busca informació a la xarxa relacionada amb el remitent i l'ordena en diferents categories: experiència professional, formació, grups d'interès i últims e-mails creuats amb aquesta persona. L'usuari té l'opció de visualitzar les dades, guardar-les a la seva agenda o integrar-les en el sistema de CRM (programa de gestió de clients) de l'empresa.

Profiling va dirigit principalment als departaments de màrqueting i vendes d'empreses amb un nombre elevat de clients amb qui mantenen un alt nivell d'interacció, com per exemple els bancs i els e-commerce . Un dels avantatges del Profiling és que s'integra en els sistemes de CRM corporatius.

"Obtenir informació detallada i actualitzada dels teus clients és clau a l'hora de millorar la comunicació de les empreses", diu Galbas, amb una àmplia experiència al darrere com a consultora tecnològica a PwC i IBM. Segons Galbas, les dades proporcionades pel Profiling són molt útils a l'hora de segmentar les campanyes de publicitat o filtrar trucades i e-mails en el servei d'atenció al client. Això permet estalviar recursos i arriscar-se a "molestar" un client amb una oferta que no li interessa, segons Galbas. El preu mínim del Profiling és de 65 euros per usuari (és a dir, per cada persona que se l'instal·la al seu Outlook).

Des del llançament, al setembre, l'aplicació ha tingut una bona acollida i l'empresa, constituïda el febrer del 2012 amb un capital inicial de 195.000 euros i un crèdit de l'ENISA (ministeri d'Indústria) de 150.000 euros, espera facturar el 2013 prop de 400.000 euros.

Identificar prescriptors

L'objectiu dels pròxims mesos serà penetrar en el mercat europeu abans de fer el salt als EUA i potenciar el creixement del seu segon producte, el Qualifier, dirigit a la gestió de grans volums de dades. "Les empreses ens entreguen un paquet de dades de clients i el nostre sistema els categoritza, per exemple, segons la seva presència i grau d'influència a les xarxes socials", explica Galbas. Aquest sistema, també conegut com a social scoring , permet detectar possibles prescriptors a les xarxes socials i dissenyar campanyes de publicitat online més eficients. El pressupost mínim d'un projecte Qualifier és de 15.000 euros. "Una empresa que té una base de dades de 5 milions de clients i ha d'enviar e-mails dues vegades al dia pot estalviar temps i diners amb una eina que li permeti seleccionar", insisteix Galbas. Tant ella com el seu soci i president de l'empresa, Miguel Planas, tenen una llarga experiència com a consultors, però reconeix: "El nostre principal avantatge competitiu és el desenvolupament tecnològic del projecte, que és molt innovador". El disseny del sistema ha estat fet per enginyers de Nubalia, el seu partner tecnològic, que li ha permès accedir a grans comptes de clients a l'hora de comercialitzar l'aplicació.

stats