Quatre anys són els que ens queden, oficialment, de Mobile World Congress. Un congrés que any rere any se supera en quatre aspectes prou diferents: en nombre de visitants, en nombre de manifestacions, en diners gastats a la ciutat... i també en empreses catalanes que decideixen participar-hi. Tot i així, que ningú s’enganyi: exposar-hi sent empresa catalana, igual que assistir-hi sent periodista local, no és pas més fàcil que fer-ho sent estranger. De fet, podríem dir fins i tot que és més difícil, ja que l’objectiu del MWC és el món, no Catalunya ni Barcelona.

A més, quatre anys són també el nom escollit per a un dels esdeveniments més interessants i extraordinaris que hem tingut dins el congrés aquest any, el #4YFN (4 Years From Now, 4 anys a partir d’ara), que ha reunit més de mil emprenedors, empresaris i inversors que projectaven iniciatives innovadores. Quan dic extraordinari, ho dic en el sentit estrictament literal de la paraula. Des de les sales de reunions i els estands fins als projectes i ponents participants, cap ni un podia ser catalogat d’ordinari. Tot estava pensat per provocar el negoci, la nova relació entre projectes, clients i inversors.

En aquesta edició del MWC, el #4YFN ha deixat ben clar l’esforç d’uns i d’altres per acostar la tecnologia a tothom.

Projectes dedicats a superar els obstacles que tenen les persones amb discapacitat, el telèfon mòbil de 25 dòlars per arribar als països en vies desenvolupament... I veure més que mai noms catalans entre els fundadors d’aquestes empreses que dibuixen el futur.