‘START-UPS’
JORDI VELERT

Tatuatges a la pell de la ciutat (amb continguts 2.0)

Stree2lab comercialitza calcomanies amb emblemes de Barcelona i explora el negoci de les entrades d’esdeveniments

Tatuatges a la pell de la ciutat (amb continguts 2.0) / IDOIA VALLVERDÚ Zoom

“ELS GRAFITIS SÓN com tatuatges a la pell de la ciutat”, explica Noèlia Asensi com a resum de la seva idea de negoci. Stree2lab cataloga l’art urbà que decora les parets de Barcelona i el converteix en calcomanies amb contingut digital. “Ens vam adonar que no hi havia cap inventari d’art urbà de Barcelona”, relata la Noèlia, una arquitecta que es va reinventar amb l’esclat de la bombolla immobiliària. Amb Unai González, un estudiant d’enginyeria de gestió de les TIC, va començar a fer inventari dels grafitis de la capital catalana. El següent pas era transformar l’art urbà en tatuatges temporals, amb els turistes com a públic preferent. Així va néixer Captoorama i van llançar les tattoo guides, petits plànols de Barcelona on hi ha indicats els llocs que inspiren les calcomanies. Els artistes -de moment 13- reben una compensació simbòlica del 10% del preu dels packs, a la venda per internet i en botigues com ara Paella Showroom.

Amb el valor afegit de treballar amb elements de l’espai públic, Stree2lab va ser seleccionada per participar al Mercat d’Idees de Disseny (MID) i al Zinc Shower, esdeveniment d’economia creativa de Madrid. “Si et descarregues l’aplicació Captoorama, pots accedir a vídeos sobre els llocs”, detalla Noèlia Asensi.

Els esdeveniments són l’objectiu prioritari de la companyia, encara amb una facturació modesta. La Noèlia i l’Unai negocien a hores d’ara amb diverses empreses perquè utilitzin la tecnologia de Captoorama en festivals. “Moltes volen que l’entrada sigui un tatuatge, amb publicitat o amb continguts relacionats amb l’activitat”, indica l’Unai. A més, l’apli recull dades, si els usuaris ho permeten, perquè els organitzadors dels esdeveniments coneguin el seu públic. Aquesta idea s’ha materialitzat en concerts i al The App Day, una fira de les aplis en la qual van usar les calcomanies interactives per fer trucs de màgia als nens. “Si Captoorama funciona tindrem una facturació important”, preveuen.

La il·lusió de l’Unai és desenvolupar també una petita xarxa social d’art urbà. “Quan vagis pel carrer podràs escanejar grafitis i rebre’n informació”, avança. A més, els grafiters podran pujar a la web els seus dissenys per fer-ne tatuatges, sense més intermediaris. Amb la col·laboració d’una artista i d’un expert en posicionament en cercadors i màrqueting, Stree2lab espera agafar embranzida quan comenci la temporada de festivals, a l’estiu. Però no s’adormen: “Encara tenim molta feina per fer”, reconeixen.