Targetes digitals per intercanviar en persona

Alfred Riva i Enric Gutiérrez són empresaris i contínuament estan viatjant a fires de tot el món. Cansats de tornar sempre amb les butxaques plenes de targetes de visita que després perdien o quedaven desactualitzades, van decidir desenvolupar una aplicació mòbil que permetés l’intercanvi de business cards digitals, però sense perdre la gràcia del contacte personal i la confiança que s’estableix quan dos professionals es coneixen cara a cara.

Com que ells de tecnologia no en saben gaire, van explicar la idea de negoci a dos coneguts seus, programadors informàtics, que van engrescar-se amb el projecte. Era el juny del 2012. Un any i mig després, els quatre emprenedors han vist fet realitat el seu projecte: Slid, disponible des del gener tant per a iPhone com per a Android, una aplicació que permet a l’usuari disposar de la seva pròpia targeta de visita digital i intercanviar-la amb altres usuaris sempre que siguin l’un al costat de l’altre.

Confiança

“Buscàvem una manera de traslladar el networking al telèfon mòbil”, explica Gutiérrez, cofundador de Slid, des de les oficines de la start-up, al Tecnocampus de Mataró.

L’aplicació -gratuïta, de moment- ofereix a l’usuari la possibilitat d’intercanviar la seva targeta de negoci virtual amb un altre usuari quan es troben de manera presencial, gràcies a unes restriccions en els algoritmes de geolocalització. En el cas que una persona no sigui usuària de Slid, l’altra pot enviar-li un email amb un link perquè pugui instal·lar-se-la al seu mòbil.

“Hi ha una part de la relació personal en l’intercanvi de targetes que amb la digital es perd. Nosaltres hem volgut conservar-la”, explica Gutiérrez, que insisteix en la importància del requisit presencial. “Per exemple, amb les targetes digitals no està implícit aquell respecte per la privacitat, o la norma social que et diu que no faràs fotocòpies d’una business card i les aniràs repartint”.

L’aplicació sí que permet a l’usuari recomanar un contacte Slid a una altra persona, tot i que les dades visibles són limitades fins que no es produeixi el contacte presencial. “És el boca-orella dut al mòbil”, puntualitza Gutiérrez.

D’altra banda, Slid té l’avantatge que l’usuari pot actualitzar en tot moment les seves dades -pot ser un canvi de feina o de número de telèfon-, que queden emmagatzemades al núvol. “Això et permet mantenir una agenda de contactes organitzada i actualitzada en temps real”, diu l’emprenedor.

Valor afegit

L’objectiu actual de Slid és maximitzar el nombre d’usuaris -esperen arribar als 80.000 el 2014- i firmar acords de col·laboració amb organitzadors de congressos i esdeveniments: “Poden trobar molta utilitat a la nostra aplicació”, diu Gutiérrez. La start-up ha tingut l’oportunitat de provar l’aplicació aquesta setmana durant el #4YFN, un esdeveniment paral·lel al Mobile World Congress en què Slid ha estat l’eina de networking oficial. També ha arribat a un acord per provar l’aplicació en un congrés mèdic a Florida (EUA) a l’octubre. “És important ser a Florida per arribar al mercat llatinoamericà”, diu Gutiérrez. Respecte al model de negoci, en el futur volen establir un servei premium, de pagament, “que sobretot serà útil per a les pimes i empreses que vulguin millorar la gestió de contactes o oferir el servei de targetes als seus empleats”, explica Gutiérrez.

D’altra banda, impulsaran Slid com un servei dirigit a esdeveniments i congressos que necessitin mantenir una base de dades actualitzada dels seus participants, o a aquells comerços que vulguin obrir un canal de comunicació directe amb els seus clients i segmentar millor les campanyes de publicitat”, afegeix l’emprenedor. Finalment, “Slid és una eina per donar més valor afegit als autònoms, ja que millora la seva imatge personal i professional”, conclou l’empresari.