NOVES IDEES

Taliaris: qui m'arregla el cotxe al millor preu?

L'empleat d'un concessionari de Girona crea una plataforma 'online' que permet als usuaris demanar simultàniament diversos pressupostos per a la reparació dels cotxes als tallers més pròxims a casa seva. Quan els reben, poden escollir el que més els convingui i pagar per avançat a través d'internet.

Marçal Saurí, fundador de Taliaris / ARA Zoom

Un dels principals reptes de Marçal Saurí, responsable del servei de postventa d'un concessionari d'automòbils de Girona, ha estat sempre com atreure nous clients davant el prejudici generalitzat que reparar una avaria del cotxe al concessionari oficial li sortirà més car que al mecànic de sota casa o les grans cadenes de reparació ràpida, com Midas. Buscant la manera d'acabar amb aquesta falsa creença, que ha empitjorat amb la crisi, Saurí va tenir la idea de muntar Taliaris, una plataforma online que permet al client demanar simultàniament pressupostos a diferents tallers i concessionaris pròxims a la seva zona de residència. "La majoria de la gent pensa d'entrada que reparar el seu cotxe al concessionari oficial li sortirà molt més car, però ara li donem l'opció de comparar preus i adonar-se que no sempre és veritat", explica aquest emprenedor gironí, de 31 anys. Taliaris, en funcionament des del maig, ofereix a través de la seva web els serveis de 75 tallers mecànics de tot Espanya. Per assegurar la qualitat del servei i evitar el frau, cada taller ha estat inspeccionat i certificat prèviament per l'equip tècnic de l'empresa. Taliaris va ser fundada per Saurí amb el suport financer del Grup Andreu, propietaris de cinc concessionaris a Girona. Compta amb un capital inicial de 50.000 euros i té un equip de cinc persones.

Pressupostos en 6 hores

"El nostre usuari acaba obtenint un servei més bo, més ràpid i al preu més competitiu", assegura Saurí. Per beneficiar-se de Taliaris, el client només necessita enviar una foto de l'avaria del cotxe, introduir el seu codi postal i esperar a rebre les ofertes de cada taller al seu correu electrònic. Els pressupostos arriben en menys de 6 hores i el pagament es fa online , i així s'assegura que el preu no varia un cop al taller. Per formar part de la xarxa Taliaris, els tallers han de complir uns requisits d'infraestructura mínims per poder elaborar pressupostos amb rapidesa i oferir el servei amb les condicions indicades a la web.

Saurí es va inspirar en models de negoci similars que ja funcionen a l'estranger, com Blackcircle.com, una plataforma online de recanvi de pneumàtics al Regne Unit. Per cada operació que es tanca a través de la seva pàgina, Taliaris reté una comissió. Actualment, es realitzen uns 36 milions de reparacions anuals en tot l'Estat. A finals del 2013, Taliaris preveu aglutinar a la seva web 500 tallers de 10 províncies espanyoles diferents i arribar a les 180.000 reparacions anuals. Això suposaria tancar l'any amb una facturació de 3 milions d'euros.

"No només generem un benefici per als propietaris dels cotxes. També servim com a plataforma per donar més visibilitat als tallers i ajudar-los a recaptar nous clients en temps de crisi", observa Saurí, que encara no ha abandonat la seva feina al concessionari.

'Packs' de manteniment

Per altra banda, Taliaris també ofereix a través de la seva web tres tipus de paquets de descompte en serveis de manteniment: bàsic, mitjà i premium. El pack bàsic (revisió pre-ITV) té un preu tancat de 19,99 euros; el mitjà, que inclou el canvi de l'oli i del filtre de l'oli, la neteja exterior del vehicle i una revisió de 20 punts de control bàsics del cotxe, 81 euros; el premium , amb un preu de 131 euros, comprèn a més a més una neteja a fons del vehicle. Els preus són fixats per Taliaris i només els tallers que accepten oferir aquests descomptes durant tot l'any poden oferir aquests paquets de manteniment a través de la seva xarxa.

Per captar els primers clients, l'empresa va optar a principis d'estiu per oferir aquests packs de manteniment a través de Groupon, un portal d'internet que ofereix productes amb descomptes a l'últim minut, sempre que s'assoleixi una xifra mínima de compradors interessats. En els pròxims mesos, Taliaris té previst iniciar una campanya de publicitat intensiva a la ràdio i altres mitjans.