MODA
FRANC MARÍN-CAMP

StyleShoots retrata la roba que es ven per internet

La plataforma per a ‘e-commerce’ aterra a Barcelona com a alternativa a les llargues sessions de fotografia

TECNOLOGIA PUNTA PER a un negoci en auge. El comerç electrònic de moda compta amb una nova eina que permet agilitar considerablement les sessions de fotografia de producte. Es tracta d’un invent nascut als Països Baixos ara fa dos anys i que, des de fa poques setmanes, també es distribueix a l’Estat. La plataforma StyleShoots utilitza un sistema de reconeixement d’objectes i en retalla automàticament la silueta, cosa que redueix considerablement els costos que suposa per a les marques captar -i editar- la instantània de centenars de referències. “Espanya ha sigut un dels últims mercats d’Europa a disposar d’aquest invent”, assegura Lili Bettens-Guisset, que juntament amb Emilie Chant distribueix el nou producte a través de Studio Lamoda. Amb tot, ensenyes com la catalana Bóboli i la malaguenya Mayoral, totes dues especialitzades en moda infantil, ja fa temps que l’utilitzen.

A l’estranger, grups com Tommy Hilfiger i Marks & Spencer fan servir StyleShoots per retratar les peces de roba que ofereixen a les seves botigues online. Els articles es col·loquen damunt d’una taula horitzontal de 4 metres de llarg per 1,9 metres d’ample, degudament il·luminats amb làmpares de llum diürna Bowens i amb llums de fons de cristall LED. La càmera, situada a la part superior, es manipula des d’un iPad, gràcies a un software intel·ligent i a un motor intern de Mac. L’aparell guarda les imatges en diversos formats i permet que no s’hagin d’editar després. “Tot es fa al moment”, expliquen des de la distribuïdora. Bettens-Guisset assegura que diverses companyies de moda espanyoles ja s’han interessat en el producte. En la primera fase, Studio Lamoda vol focalitzar la seva estratègia comercial en grups de fast retail, que tenen “un gran volum de peces de roba a través de col·leccions que es renoven constantment”. Però també se centren a buscar compradors de nínxol entre els grups de moda texana i moda infantil. Aquests subsectors tenen un bon comportament en el comerç online.

StyleShoots, però, té altres funcions. “És una eina que els grups de moda també utilitzen també als seus centres de producció”. En aquest sentit, Emilie Chant destaca la implantació que la plataforma ha tingut a Turquia, un dels principals centres de fabricació de moda d’Europa, sobretot pel que fa a la moda texana. “Es tracta d’una eina que també s’utilitza com a taula de treball, per agafar idees i per integrar millor els processos de disseny i de fabricació -explica-. Amb aquest aparell es poden fer, fins i tot, petits gifts animats i compartir-los a les xarxes socials”.

La màquina té un preu de 50.000 euros, però Studio Lamoda també ofereix l’opció de llogar-la per a sessions fotogràfiques puntuals. En aquest cas, el preu és de 500 euros per dia si la marca interessada s’encarrega de fer les fotos, o de 800 si la distribuïdora supervisa tot el procés. La intenció de la companyia és vendre’n una desena al mercat espanyol el 2014, i superar així els 500.000 euros de facturació. L’aparell es ven als Estats Units, el Brasil, el Marroc, Sud-àfrica i a la majoria de països europeus.