FINANCES
-JÚLIA MANRESA.

Sincomis: a la recerca de caixers sense comissió

Uns emprenedors de Barcelona impulsen una aplicació mòbil que permet trobar oficines de bancs que no cobren recàrrec per treure-hi diners

Sincomis: a la recerca de caixers sense comissió / IDOIA VALLVERDÚ Zoom

ELS DOS EUROS que ens estalviem en treure diners d’un caixer que no cobra comissió equivalen a una relaxing cup de café con leche en la Plaza Mayor. Aquest és el missatge que apareix la primera vegada que un usuari de l’aplicació Sincomis va a un caixer a treure diners després d’utilitzar-la. Després que bancs com CaixaBank, el BBVA o el Santander anunciessin que començarien a cobrar dos euros de comissió als no clients que treguin diners dels seus caixers, un grup d’emprenedors catalans va impulsar unaapli que ajuda a trobar caixers a la vora que no cobrin el recàrrec.

Sincomis és el nom de l’aplicació per a mòbils que van llançar a principis de setembre David Pascual, Hernan Mateo, Emmanuel Borgarelli i Ferran Reventós, quatre emprenedors del sector de la informàtica i la consultoria de Barcelona que s’ho han pres com un “projecte sense ànim de lucre al servei d’una necessitat del públic”, diu Pascual. Tot i això, han trobat aviat una possible via de finançament per anar garantint el creixement d’aquesta start-up : l’aplicació utilitza la geolocalització, funciona a tot l’Estat i permet a l’usuari trobar el caixer sense recàrrec més proper. Tot i que la normativa aprovada aquest mateix divendres pel govern central hi posa límits, les comissions als no clients continuaran existint i Sincomis ajudarà a trobar els caixers més barats.

“Cada vegada que treus diners després d’haver fet servir Sincomis, l’aplicació dóna l’opció de fer un check-in acumulant l’estalvi”, explica Pascual. Un cop registres un servei a Sincomis, apareix un missatge explicant a què equival aquest estalvi. Per exemple, els primers dos euros poden equivaler a una relaxing cup de café con leche en la Plaza Mayor, però, a mesura que vas augmentant, es pot arribar fins a l’import de venda de l’aeroport de Ciudad Real.

Bromes a part, aquesta és una porta d’entrada per a altres petites start-ups tecnològiques per fer publicitat del seu producte o servei a través de la inserció d’enllaços en aquests missatges. Pascual explica que vuit euros d’estalvi poden equivaler a un menú d’Uber Eats, sis a un enviament d’un paquet dels repartidors de Glovo o una mica més a una subscripció a Wuaki.tv.

Aquest informàtic assegura que cobreixen tota la xarxa de caixers perquè les dades són públiques. A Barcelona hi tenen 2.903 caixers registrats i van tenir més de 2.000 descàrregues les primeres 24 hores.