CREATIVITAT
-DANI SÁNCHEZ UGART

A Silicon Valley dormir està sobrevalorat

Els 12 emprenedors de la quarta edició del programa Imagine, impulsat per Xavier Verdaguer, viatgen a San Francisco “per canviar el món”

AQUEST DIMARTS, 12 dreamers [somiadors] agafaran un avió des de Barcelona cap a Silicon Valley amb un objectiu ambiciós: crear projectes innovadors “per canviar el món”. Són els participants de l’Imagine 2014, la quarta edició del programa impulsat per l’emprenedor en sèrie català Xavier Verdaguer. Aquests quatre anys li han servit per créixer: “Aquest any també anirem a Medellín, per crear un triangle d’innovació”, explica Verdaguer. La ciutat colombiana està agermanada amb Barcelona, com ho està San Francisco, i això suposa la participació d’empreses i dreamers colombians i permet a l’Imagine seguir eixamplant-se.

En la presentació a Barcelona del projecte, fa dues setmanes, s’hi respirava il·lusió. Esperonats per una xerrada de l’emprenedor i aventurer Albert Bosch, els dreamers van poder sentir de la veu dels seus predecessors com, a Silicon Valley, els esperava diversió, però sobretot molta feina. “El Xavier sempre diu que dormir està sobrevalorat”, comentava una de les participants d’una edició anterior. Però això no espanta els nous dreamers : “Tinc ganes de fer alguna cosa i sentir-la meva”, deia la Carolina Uribe, una de les participants del programa.

La Carolina és colombiana, i vol desenvolupar algun projecte en el camp de l’aigua, un dels eixos que aquest any tindrà l’Imagine, que ha sumat la participació d’Aqualogy, empresa del grup Agbar. En concret, aquest projecte consisteix a millorar la relació dels consumidors amb l’aigua. Però n’hi ha més: Audi proposa un projecte per fomentar la construcció responsable; l’asseguradora Suramericana, de Colòmbia, la protecció de les persones en les xarxes socials; l’Ajuntament de Barcelona, l’eradicació de la soledat de la gent gran, i Damm, un repte que sigui transversal i d’àmbit cultural.

Un cop a Silicon Valley, els emprenedors hauran de crear quatre equips de tres persones, que es faran càrrec dels diferents projectes i hauran de tenir una idea acabada a la tornada. Durant la seva estada, coneixeran experts d’empreses com Google, Twitter, HP, Ideo i Waze. I tindran el laboratori d’idees instal·lat a l’antiga seu de Twitter: un lloc ideal per intentar crear una idea que, com s’han marcat d’objectiu, canviï el món.