FINANCES

Service Point fa un tomb en el seu negoci

Planteja un pla a cinc anys per augmentar les vendes amb més valor afegit del 22% actual fins al 60%

Service Point Solutions (SPS) impulsa una nova transformació interna. En aquest cas, però, l'accent ja no es posa en el creixement financer del grup a la borsa, que fa anys consistia bàsicament en la compra d'empreses. L'actual pla estratègic a cinc anys -preparat fins al 2017- del grup de reprografia digital preveu una evolució purament orgànica, amb un canvi profund de l'activitat del grup i de la seva organització.

Segons una presentació de l'empresa dipositada a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Service Point Solutions vol canviar el seu model de negoci, massa centrat encara en la rèplica de plànols per al sector de la construcció, un sector que pateix molt la crisi i que ara està molt focalitzat en la guerra de preus. L'empresa ja fa temps que va detectar el problema, i per això ha desenvolupat una sèrie de serveis que incorporen més valor afegit.

Per exemple, ofereix un servei d'impressió de llibres sota demanda, especialment indicat per a editorials que no volen fer grans tiratges de llibres. Aquest i altres productes de diversificació haurien de substituir la gamma tradicional de SPS. El pla estratègic preveu que els nous serveis, que incorporen més valor afegit i marge, haurien de passar de l'actual 22% de les vendes totals del grup a representar el 60% el 2017. De fet, el 2016 el catàleg renovador de productes ja superarà les vendes tradicionals.

Augment de vendes

I tot això tenint en compte un increment de vendes sostingut del 3% en aquests cinc anys. Service Point Solutions té l'avantatge que no té pendent la internacionalització, perquè el mercat espanyol només representa el 5% del seu negoci.

Això vol dir que la renovació de serveis i productes els pot oferir en mercats que no estan tan aturats com l'espanyol. D'altra banda, una de les peces pendents de SPS és la reorganització interna, després del relleu del president Juan José Nieto per José Manuel Arrojo. Durant les últimes setmanes, segons han assenyalat fonts de SPS, Arrojo ha augmentat el seu perfil executiu. Aquests canvis organitzatius, que inclouen la renovació de part del consell d'administració, culminaran en la pròxima junta d'accionistes de finals de juny.

SPS va facturar 46,2 milions el primer trimestre d'aquest any, amb una caiguda del 15,7% sobre el mateix període del 2012. Les pèrdues van augmentar un 83,7%, fins als 3,07 milions. L'endeutament segueix sent superior als 100 milions.