Empreses 26/06/2016

Roger Antúnez:“Segurament el futbol serà l’últim esport en què entrarem”

Conseller delegat de First v1sion, creadors d’una samarreta amb càmera integrada

Paula Solanas
3 min
Roger Antúnez:“Segurament el futbol serà l’últim esport en què entrarem”

Què aporta de nou a l’experiència de l’espectador? Suposa un abans i un després. La primera vegada que veus un esport amb continguts en primera persona et quedes amb la boca oberta perquè és com entrar dins un videojoc. Et porta a llocs on fins ara no et podies acostar i passes de veure el partit de manera passiva a enganxar-t’hi completament. No interfereix en els resultats i, de fet, als campionats d’atletisme d’Espanya, 5 dels 14 esportistes que portaven la samarreta van guanyar l’or.

Teniu un contracte amb l’Eurolliga de bàsquet i hi ha hagut crítiques per la qualitat de la imatge. L’estabilització és una de les nostres prioritats i un dels elements en què estem invertint més. Ara mateix permet punxar la càmera durant moments curts, però si la deixes massa estona en un esport com el bàsquet et mareges. Sens dubte, la qualitat sempre serà inferior a una càmera amb un objectiu d’un metre de llarg. Però narrativament el nostre pla té més valor que un de general, que acaba resultant avorrit, i el triaràs abans tot i que perdis un punt de nitidesa.

No podeu entrar en el futbol perquè la FIFA encara no ha aprovat l’ús d’aquesta tecnologia. ¿Teniu prou mercat sense l’esport que genera més diners? Potser no som a l’esport número u, però el segon, el tercer o el quart no són minoritaris. El futbol té menys pressió per innovar i donar una experiència millor al seguidor. El nou president de la FIFA està introduint aires de canvi, però segurament serà l’últim esport en què entrarem. Vam ser finalistes al concurs de start-ups de la Super Bowl i estem en contacte amb les grans lligues als Estats Units. És un mercat que de manera natural entén més l’esport com a entreteniment que com a religió, com passa a Europa. De totes maneres, aquí també està canviant la mentalitat.

L’any passat vau intentar sense èxit captar dos milions i mig d’euros per la via de l’equity crowdfunding Pot ser que part del motiu fos aquest, o que no executéssim prou bé la campanya. Vam arribar a comprometre 300.000 euros, però no vam assolir el mínim i no va entrar res. Després, una part dels inversors van voler continuar invertint; es va habilitar una ronda pont d’uns 100.000 euros en forma de préstec convertible i el desembre passat vam tancar una ronda de capital privat de 150.000 euros. Per sort, estem en bona posició financera i la nostra principal font d’ingressos és la facturació. El 2015 van ser 70.000 euros i avui ja hem doblat aquesta xifra de cara al 2016.

Abans d’engegar First V1sion vas crear una altra empresa (Wings for Media) i aquell cop no et va funcionar. Vam desenvolupar un petit aparell per a informatius de televisió que es posava a les càmeres d’equips ENG per retransmetre en directe a un cost molt més barat. L’empresa va captar un milió i mig d’inversió, però vam haver de tancar perquè un competidor d’Israel se’ns va menjar. El principal error va ser dedicar molta energia i recursos a desenvolupar el producte, en lloc de fer-ne una primera versió per guanyar tracció comercial. De fet, la competència va entrar amb un producte pitjor, però van ser més ràpids. Amb First V1sion no hem volgut ser tan perfeccionistes i ens hem llançat molt abans a la piscina.

stats