REINVENTA'T
Empreses 10/03/2013

Reinventa't

Tres directius provinents del sector farmacèutic i el gran consum llancen la seva pròpia línia de productes naturals per a farmàcies

Text: Andrea Rodés
1 min

Novartis

Anna Ylla-Català va treballar 22 anys a l'àrea de màrqueting i vendes de Novartis, fins que el 2010 la multinacional farmacèutica va aplicar un pla de reestructuració i es va quedar sense feina. Al cap de poc trucava a José Sánchez, un col·lega del sector amb experiència en la distribució de productes de parafarmàcia. Es van posar d'acord i van crear la seva empresa.

Trencadors

Aquell any funden Neo, dedicada a la creació de productes naturals innovadors per a farmàcies. Al projecte s'hi afegeix Roman Albardias, provinent del sector del gran consum. "Fem productes trencadors tant en l'àmbit tecnològic com en el d'imatge", diu Ylla-Català. Amb un packaging modern i cridaner, volen arribar al gran públic i fugir del disseny eco tradicional.

Vendes

"El farmacèutic fins fa poc només dispensava. Però ara ha de vendre i nosaltres l'ajudem", diu Ylla-Català. Els seus productes els permeten obtenir un marge elevat (prop del 40%) i satisfan la demanda creixent de productes naturals. El producte estrella són els xarops Neopeques, amb complements alimentaris i herbes medicinals que ajuden a dormir i a regular la gana.

Expansió

El disseny de les fórmules és propi, però la producció se subcontracta en laboratoris externs. "Això ens permet centrar-nos en el nostre valor afegit: innovació i màrqueting", diu Ylla-Català. Són en més de 4.000 farmàcies de tot l'Estat i acaben d'entrar a Portugal. Aviat tancaran acords amb quatre països de l'Amèrica Llatina, "un mercat menys saturat".

Naturals i per a tothom

Neo aposta per la parafarmàcia natural amb una imatge moderna, com la gelea Neowoman, per a la dona treballadora i independent. El 2012 van facturar 3 milions d'euros i esperen doblar la xifra d'aquí a dos anys.

stats