REINVENTA'T
LLUÍS GOÑALONS

Padcelona, experiències iPad

Un director d'una revista cultural, un treballador d'una agència de viatges, un guia turístic i un director comercial s'apleguen per crear vivències amb l'iPad

Padcelona / FOTO: CRISTINA CALDERER Zoom

Un viatge ideal

Mesos abans de fundar Padcelona, l'any 2010, Richard Fridh, director de màrqueting de l'empresa, va observar en un viatge d'oci per diverses ciutats alemanyes que s'està popularitzant l'ús d'iPads entre els turistes. Arran d'aquesta experiència, el Richard va decidir importar el negoci a Barcelona amb l'ajuda dels seus amics de l'institut de Sant Cugat.

Camins diferents

Els socis tenien trajectòries dispars abans de capbussar-se a Padcelona. Joaquim Pintó va dissoldre la revista cultural que havia fundat; José Ussía treballava a l'agència de viatges familiar (avui combina les dues feines); Richard Fridh va deixar la direcció comercial d'una empresa tèxtil, i Sergi Verdejo havia treballat com a guia turístic.

Mutació interna

"Inicialment, llogàvem iPads com qui presta les claus d'un cotxe de lloguer -diu Pintó- però vam veure que podíem treure més suc del servei que prestàvem". Van ampliar el ventall d'ofertes de Padcelona, digitalitzant esdeveniments, llogant iPads per a fires i congressos, etc. Pintó diu que s'han convertit en una "agència de comunicació digital de solucions iPad".

Salt internacional

Durant els dos anys que tenen de bagatge s'han finançat "amb capital propi, apostant pel creixement orgànic", sentencia el Joaquim, director de projectes de Padcelona. En aquest temps han contractat el Sergi, responsable de turisme. "En els pròxims mesos, volem internacionalitzar-nos a França, Itàlia i Alemanya. I en aquesta aventura necessitarem nous professionals".

Experiències iPad

Padcelona lloga iPads a turistes de Barcelona per fer gimcanes a partir de la geolocalització. A més, traslladen les experiències d'un esdeveniment empresarial a les xarxes socials amb nova tecnologia i l'ajuda d'iPads.