TEXT: ANDREA RODÉS

Reinventa’t

Un expert en màrqueting i finances obre la seva pròpia consultoria en innovació i creació de nous productes dirigida a petites empreses

Reinventa’t / FOTO: CÈLIA ATSET Zoom

Accident

El Marc va estudiar direcció d’empreses a la UPF i durant un temps es va dedicar al món de les finances i la banca. Més tard es va passar a màrqueting i vendes. “Buscava una feina més orientada al client, que és el que m’agrada”, diu. El 2005 va entrar com a soci en una consultoria, però cinc anys després un greu accident de moto el va fer parar i reflexionar.

Rendible

Veient l’impacte de la crisi en el mercat, Aráez va apostar per establir la seva pròpia consultoria en innovació de producte, Innoventia, que ofereix a les pimes assessorament sobre com transformar els esforços de R+D en un producte o servei rendible. “Treballem per projecte, així no tenim costos fixos”, diu Araéz. Innoventia es va fundar amb un capital mínim.

Mercat

Per cada projecte, Aráez compta amb una xarxa de col·laboradors especialitzats, des de dissenyadors industrials a experts en màrqueting i investigació de mercat, o centres tecnològics com Cetemsa, a Mataró. “És un error enfocar la innovació en el disseny de producte o el testatge. Es tracta de comprovar si respon o no a una necessitat real de mercat”, diu Aráez.

Màrqueting

El primer projecte d’Innoventia va ser desenvolupar un nou aparell d’electrocardiogrames per a una empresa del sector salut. “Ens vam basar en la idea de cocreació, en què la innovació ha de partir del departament de màrqueting, el més proper al client. “Moltes empreses tenen un departament de màrqueting simplement operatiu, no estratègic”, diu.

Cocreació

Un país amb un 90% de pimes com el nostre ha d’apostar per la innovació aplicada i la cocreació, és a dir, col·laborar i innovar a partir de TIC existents. Aquesta és la filosofia del fundador de la consultora Innoventia.