Empreses 13/04/2014

Reinventa’t

Un empresari s’associa amb un equip de dissenyadors gràfics per crear una nova línia de souvenirs de Barcelona de producció local

Text: Andrea Rodés
1 min

Un llibre

Fa dos anys, Manel Bonet, empresari del sector transport, va descobrir un llibre anomenat Barcelona 100 souvenirs : un recull de 100 il·lustracions en blanc i negre inspirades en símbols emblemàtics de la capital catalana, com la Torre Agbar, la clàssica rajola de vorera amb una flor, o el plànol de l’Eixample. I va detectar el seu potencial com a souvenirs.

Dissenyadors

El Manel es va posar en contacte amb l’autor del llibre, el dissenyador gràfic Martí Abril, i li va explicar la seva idea. Engrescats amb el projecte, es van ajuntar amb l’equip de dissenyadors de David Torrents i van crear Souvenir Singular per desenvolupar productes de record basats en les il·lustracions d’Abril, de producció local i a preus assequibles.

‘Mainstream’

“Volíem crear un souvenir diferent, que fos mainstream i alhora de qualitat”, explica el Martí. En total tenen quatre souvenirs bàsics: tasses, imants, samarretes i bosses. Són articles de proximitat -fins i tot les tasses, fetes en un taller de ceràmica artesanal- i inclouen una fitxa amb informació cultural de cada imatge. Es venen principalment en museus i llibreries.

”Coixí”

Souvenir Singular també està obert a propostes de marxandatge bàsic, una línia de negoci que esperen fer servir “de coixí” per seguir creant nous productes i mantenir l’estoc de seguretat, explica el David. Fundada a finals de l’any passat, els tres socis han invertit un capital de 15.000 euros. L’objectiu per al 2014 és almenys cobrir despeses.

Mínima expressió

Els articles de Souvenir Singular volen emular el record de Barcelona en la mínima expressió. Són productes de proximitat, de preu assequible, i es venen a museus, llibreries i botigues de referència, com Vinçon.

stats