ANDREA RODÉS

Reinventa’t

Després de treballar en màrqueting de gran consum i en periodisme, dos amics han muntat una plataforma de formació ‘online’

París

L’Alexandra i el Xavier eren amics de l’escola i fa prop d’un any es van retrobar a París. L’Alexandra treballava en una multinacional i el Xavier era periodista, però a tots dos els interessava el món de l’educació online. Després d’unes quantes trobades, van decidir muntar el seu propi negoci, inspirat en models d’èxit com la web Coursera, amb 6 milions d’usuaris.

Intuïció

Amb un capital inicial de 40.000 euros i l’ajuda d’un tercer soci programador, fa cinc mesos van llançar Homuork, una eina per dissenyar cursos de formació en format audiovisual dirigit a empreses. De moment el seu producte estrella són els cursos de formació per a becaris i nous treballadors. “Tenim una plataforma molt intuïtiva i de fàcil ús”, diuen.

Interacció

Homuork permet combinar vídeos lectius de 3 o 4 minuts amb slides, tests i preguntes, i facilita la interacció amb l’usuari. També permet compartir qüestions d’altres usuaris, cosa que fomenta l’aprenentatge horitzontal, o posar “m’agrada” a intervencions d’altres usuaris, com si fos una xarxa social, explica Orri. “És un servei molt customitzable”, afegeix.

Potencial

El model de negoci està basat en la llicència de software i la creació de contingut per a cursos online. Els projectes costen entre 8.000 i 12.000 euros i ja n’han tancat diversos en els últims mesos. L’objectiu és arribar a facturar 250.000 euros el 2014. A més, Homuork ha rebut un préstec públic d’Enisa i un altre de l’ICF per un valor total de 140.000 euros.

Per a empreses innovadores

Homuork és una plataforma online que permet generar cursos formatius basats en el vídeo de manera intuïtiva i interactiva. Els seus clients principals són empreses que volen oferir formació corporativa als seus empleats.