ANDREA RODÉS

Reinventa't

Expert en màrqueting esportiu, ha muntat una empresa especialitzada a buscar acords de col·laboració entre marques

Reinventa't / FOTO: CRISTINA CALDERER Zoom

Esport

Carlos Huertos va estudiar publicitat, però aviat es va adonar que el que a ell li interessava era el món de l'esport. Després de treballar un temps en una empresa de màrqueting relacional, va decidir marxar a Austràlia a fer un màster en management esportiu. En tornar va treballar com a gestor d'esdeveniments esportius, com en el campionat de motos supercross.

Patrocinis

El 2008 va entrar a l'estació d'esquí GrandValira com a responsable de patrocinis, i va col·laborar amb marques com Audi i Philip Morris. "Vaig veure que els acords sovint es quedaven buits de contingut real", diu. Així que va decidir treballar pel seu compte com a intermediari entre marques. "Per ajudar-les a treure profit mutu i vendre més", assegura.

Bidireccional

Amb un crèdit de 60.000 euros i quatre socis més, Huertos crea el 2010 l'empresa Take a Part, especialitzada a buscar tot tipus d e partnerships amb benefici bidireccional, "que generin un estalvi i un impacte multiplicat de la campanya", diu. Entre els seus clients hi ha la Ruta del Xató, que ha casat amb Frigo, Anxoves de l'Escala i el diari El Periódico.

Aliances

Take a Part cobra uns honoraris més un variable en funció de les campanyes, i actualment factura prop de 70.000 euros anuals. "Ja no es parla de patrocinis, sinó de buscar aliances que generin valor i estalvi per a les dues empreses", diu Huertos, que assegura que el seu client Jack&Jones va aconseguir un estalvi de 40.000 euros en una col·laboració amb Pioneer.

Estalvi conjunt

Take a Part busca possibles aliances estratègiques entre marques que ajudin a generar més vendes i noves propostes de valor. Un dels projectes pioners és la col·laboració entre Vueling i Hoteles Catalonia.