Empreses 01/12/2013

Reinventa't

Mare i filla han transformat un negoci tradicional de pastisseria en una empresa que elabora i distribueix canelons de diverses classes

Franc Marín-camp
1 min

Inesperats

Fa més de trenta anys que la Carme Cuiné regenta la pastisseria La Crossandra, a Sant Julià de Vilatorta (Osona). Tot i no tenir res a veure amb la confiteria, amb el temps els seus canelons per emportar-se s'han convertit en els protagonistes del negoci i actualment el producte ja suposa el 50% de la facturació, explica la seva filla, Jesmina Alsina.

Producció

Quan l'obrador de Sant Julià de Vilatorta els va quedar petit per a les dues activitats, mare i filla van traslladar la producció a una nau de Vic, on van obrir la primera botiga especialitzada en canelons. Crossandra n'elabora 5.000 unitats al dia, i en distribueix una quarta part a restaurants. Fa un any, l'empresa va obrir un segon punt de venda a Granollers.

Expansió

Entre les dues activitats, la companyia dóna feina a 35 treballadors i factura 1,5 milions d'euros a l'any. Per al 2014 les emprenedores s'han marcat l'objectiu d'incrementar la producció de canelons fins a les 7.000 unitats diàries i distribuir a més restaurants. També es plantegen expandir-se a altres ciutats. Si obren la tercera botiga, serà a Barcelona.

Sense gluten

"A l'hora de prendre cada decisió, cal tenir en compte què demana la gent", explica la Carme. En els pròxims mesos, l'empresa començarà a preparar canelons sense gluten, que es vendran termosegellats en botigues pròpies i especialitzades. La idea és, en un futur, prescindir de les pastisseries pròpies i dedicar-se plenament als canelons.

Amb beixamel o sense

Crossandra prepara fins a vuit classes de canelons, que ven en botigues pròpies i restaurants. Els preus per ració -tres unitats- van dels 4 als 7 euros. El seu objectiu és incrementar la capacitat de producció.

stats