TEXT: FRANC MARÍN-CAMP

Reinventa't

Després de nou anys en una firma d'auditoria internacional, un consultor llança la seva pròpia marca de complements

Marca

Jordi Bella sap molt bé què signifiquen els canvis. Després de 9 anys, ha deixat de treballar per a la consultora internacional PwC per fundar un negoci completament nou. Es tracta d'una nova marca de bolsos i complements, Bissú Bags, que ja compta amb sis botigues pròpies a Catalunya. "El més complicat és crear una marca des de zero", assegura Bella.

Externalització

L'exconsultor va posar en marxa Bissú Bags conjuntament amb el seu pare, Josep Maria Bella, amb un capital social de 500.000 euros. En total hi treballen 15 persones. Un equip propi dissenya tots els articles des de Sant Cugat del Vallès, on la companyia té la seva seu, mentre que la producció està externalitzada a països asiàtics com la Xina.

Oportunitat

En només tres mesos, la companyia ha obert establiments propis als principals eixos comercials de Reus, Terrassa, Girona i Vilanova i la Geltrú, així com dos locals als centres comercials La Maquinista i Splau. Bella reconeix que "hauria estat impossible la presència de la marca en les mateixes ubicacions amb els preus d'abans de la crisi".

Negoci

La companyia preveu tancar l'any amb unes vendes de 300.000 euros. Cap al 2014, Bella té la intenció d'inaugurar noves botigues fins a arribar als deu establiments, i elevar així la xifra de facturació als 1,5 milions d'euros. Els plans futurs de l'empresa també passen per exportar la marca a la resta d'Espanya i explorar altres fórmules com la franquícia.

El valor dels materials

Bissú fabrica els seus dissenys amb materials tècnics com niló, feltre i neoprè, i descarta la imitació de pell. El preu mitjà d'un bolso és de 25 euros. La intenció de Bella és oferir moda a preus assequibles.