Empreses 20/10/2013

Reinventa't

Escriptora i traductora, ha aprofitat el seu coneixement del sector editorial per llançar una innovadora manera de vendre e-books

Andrea Rodés
2 min
Reinventa't

BarcelonaVisibilitat

Rosa Sala es va doctorar en filologia romànica i durant molts anys s'ha dedicat a la traducció literària i l'edició de clàssics alemanys. Fins que va arribar la crisi. Conscient que una part del problema tenia a veure amb la irrupció del llibre digital i la pirateria, se li va acudir una idea de negoci: donar visibilitat física a l'e-book per fer-ne més atractiva la venda.

Llibreries

Seebook comercialitza una mena de targetes amb un codi QR i una imatge de seguretat associats al títol d'un llibre digital concret, que un cop a casa l'usuari pot descarregar-se a la web de la companyia. La targeta està il·lustrada com si fos la coberta d'un llibre físic, cosa que permet que es vengui a les llibreries, especialment com a objecte de regal.

Seguretat

"Una de les nostres prioritats ha sigut la seguretat de la web, a prova de hackers ", explica Sala. Llançada fa 8 mesos, Seebook compta amb dos socis més, un d'ells responsable de programar la plataforma, i hi han invertit un capital inicial de 5.000 euros. L'objectiu de Seebook és establir acords amb editorials per ampliar l'oferta de títols disponibles.

Tapa dura

Acaben de tancar un contracte amb l'editorial Extinta i a la Fira Liber de Madrid, aquest mes, han despertat força interès, diu Sala. A part de fer més atractiu l'e-book, el model de negoci permet elaborar bases de dades a partir dels e-mails dels usuaris i ser una eina per facilitar l'estratègia de segmentació de les editorials. "Som els e-books de tapa dura", diu Sala.

Preus fixos

Seebook comercialitza e-books a partir de targetes amb un codi encriptat associat a l'arxiu digital. En un any esperen tenir 100 títols disponibles. El preu ve fixat per l'editorial, i Seebook en reté una comissió.

stats