ALIMENTACIÓ
-ELENA FREIXA

Ratafia en infusió per irrompre a l’imperi del te

L’empresa catalana Coffee Center fa un gir cap a les herbes ecològiques i desplega alternatives als refrescos amb gas sota la marca Alma

En la nova era de l’alimentació free i els hàbits saludables, les infusions s’han alliberat de l’estigma de ser una beguda per a malalts i ja formen part de la dieta diària de molts consumidors. L’empresa Coffee Center, d’origen gironí i proveïdora de cadenes com Il Café di Roma amb la marca Ital Caffè, ha captat aquestes noves tendències i ha desplegat tot un nou negoci al voltant de les infusions que li ha obert nous nínxols de mercat no només a Espanya sinó també al món. Sota la marca Alma, nascuda fa cinc anys, l’empresa ha llançat un assortiment d’infusions a base d’herbes d’origen ecològic entre les quals destaquen, per exemple, la infusió de ratafia o la de patxaran, explica el director general de l’empresa, Jordi Pou.

La innovació, però, no s’acaba aquí, ja que la companyia, amb seu a Aiguaviva (Gironès), acaba de llançar una col·lecció d’infusions, Mediterrania Experience, que vol situar al segment més premium del mercat. Amb tot aquest catàleg de productes, les bossetes d’infusió d’Alma (en forma de piràmide i semitransparents perquè es puguin veure les barreges d’herbes) volen atacar no només el mercat espanyol sinó també altres països. De fet, acaben d’entrar a la Xina, una Meca del mercat del te i les infusions, a través de les botigues gurmet. També han començat recentment els primers enviaments de productes cap a Rússia. L’experiència internacional és relativament recent, segons Pou, però avança tan de pressa que en poc més d’un any un de cada deu euros que factura Coffee Center ja ve de fora. Les infusions d’Alma també es venen a països com el Perú, l’Argentina, Xile i l’Uruguai gràcies a la cadena de supermercats premium Wong, d’origen peruà. A Europa ja han abordat mercats pròxims com el francès, el britànic o el suís.

Les receptes de les infusions d’Alma neixen a Aiguaviva, en una fàbrica que treballa per a Coffee Center però en la qual l’empresa també té una participació. Allà hi arriben la camamilla de Menorca, l’hibisc del Senegal o el roibos de Sud-àfrica, sempre a través de proveïdors certificats com a ecològics, ja que forma part de la filosofia de la companyia, defensa Pou.

Poc procliu a parlar de números, reconeix que Coffee Center factura ja a l’entorn dels sis milions d’euros i que la branca del cafè, tot i ser encara majoritària, ha anat cedint pes a la irrupció de les infusions.