Què es pot comprar amb 1.000 milions de dòlars

David Karp, de 26 anys, és oficialment des d'aquesta setmana el nou noi meravelles d'internet, en substitució de Mark Zuckerberg. Yahoo!, un dels dinosaures de la xarxa, ha pagat 1.100 milions de dòlars per Tumblr., el servei creat per Karp l'any 2007, que acull 108 milions de blogs amb 50.000 milions d'articles publicats, que reben més de 300 milions de visitants únics cada mes.

Mig en broma, Karp justificava la venda dient que la seva empresa encaixarà molt bé a Yahoo! perquè les dues marques acaben amb signes de puntuació. En realitat, Yahoo! ha comprat Tumblr. perquè necessita plataformes de contingut modernes en les quals incrustar els anuncis dels seus clients i atreure marques que no li compren publicitat però tenen a Tumblr. una part de la seva activitat digital.

Amb aquesta operació, Yahoo! espera augmentar un 50% la seva audiència i arribar als 1.000 milions de visitants mensuals. Potser des d'aquí la compra no sembla gaire important, però el 80% dels internautes dels EUA visiten cada mes alguna de les webs de Yahoo!, la segona empresa del sector, només darrere de Google i per davant de Microsoft i Facebook.

Es diu que 1.100 milions de dòlars són molts diners i és veritat: l'import situa l'operació al mateix nivell que altres compres sonades, no totes reeixides: Google va pagar 1.650 milions per YouTube l'any 2006 i ara té 1.000 milions d'usuaris; però encara no sembla que Facebook hagi tret gaire profit dels 1.000 milions que li va costar Instagram, i s'ha de veure com rendibilitza Microsoft els 1.200 milions pagats fa menys d'un any per Yammer. En canvi, Android només li va costar 50 milions a Google l'any 2005 i ara hi ha 900 milions de dispositius que el fan servir.

Per cert, Yahoo! gairebé va comprar Facebook per 900 milions de dòlars l'any 2006. Vés a saber on seria ara si ho hagués fet.