CONSUM
ANDREA RODÉS

Publicitat ecològica a l'aeroport del Prat

L'emprenedor Carles Casas ha creat Fly and Flowers, una empresa que dissenya mosaics publicitaris amb plantes perquè es vegin des de l'aire

Fly and Flowers dissenya mosaics publicitaris amb plantes / FLY AND FLOWERS Zoom

De petit, el Carles Casas deia que volia ser jardiner. La seva trajectòria professional no ha estat ben bé aquesta, però avui aquest llicenciat en filosofia i apassionat de les plantes, de 27 anys, pot presumir d'haver muntat el primer projecte de publicitat ecològica del nostre país. Es tracta de Fly and Flowers, un negoci basat en l'elaboració d'anuncis publicitaris a partir de mosaics gegants de flors i plantes naturals perquè siguin visibles des de l'aire.

Després de tres anys estudiant els camps que envolten l'aeroport del Prat en companyia d'un enginyer aeronàutic, Casas va decidir llogar una parcel·la de cultiu amb una ubicació estratègica: a 880 metres de la pista d'aterratge i ben visible des d'un avió a una alçada de 60 metres.

"Volia dur a terme un projecte innovador, verd, que posés Barcelona en el mapa de l'ecologisme mundial", explica Casas. El primer projecte de Fly and Flowers va arribar al juliol, quan la Warner Bros va encarregar a Casas l'elaboració d'un ratpenat gegant de gespa natural coincidint amb l'estrena de l'últim film de Batman. Actualment, el terreny del Prat està ocupat per un mosaic publicitari de gespa encarregat per l'empresa informàtica Red Hat, que va voler donar així la benvinguda als visitants d'una fira tecnològica celebrada el mes passat a Barcelona.

La publicitat ecològica, també anomenada màrqueting ecològic de guerrilla, aconsegueix enviar missatges breus i impactants, en aquest cas als passatgers d'un avió. De tant visitar agències de publicitat, Casas se sap de memòria que cada 2 minuts i 40 segons aterra un avió a l'aeroport del Prat i que el 96% dels aparells aterren pel costat on s'ubica el seu terreny. Descartant els vols nocturns i la gent que s'asseu al costat esquerre de l'avió, el seu anunci és vist per unes 600.000 persones al mes durant un temps mitjà d'entre 6 i 9 segons, segons els seus càlculs.

Fly and Flowers no fa servir adobs ni pesticides. Tot i així, no només es tracta d'un projecte ecològic. "També ajuda a treure una rendibilitat econòmica a terrenys agrícoles infraexplotats i a donar feina als pagesos locals", diu Casas. En el projecte de Red Hat hi han col·laborat una trentena de persones, entre topògrafs, jardiners, personal de manteniment i proveïdors de maquinària de la zona. Inicialment, l'ajuntament va posar traves a l'hora d'aconseguir els permisos, "però ara que han vist que funciona bé, ja tinc el seu vistiplau", assegura Casas, que està a punt de tancar el lloguer de diversos terrenys a prop d'altres aeroports espanyols. "Els emprenedors innovem i sempre anem per davant de la legislació", conclou.