‘START-UP’
Empreses 25/05/2014

Publicitat creuada i gratuïta entre aplicacions

Creada per un informàtic de Sabadell, Tappx és una plataforma per ajudar els desenvolupadors a monetitzar la seva aplicació mòbil

i
-andrea Rodés
2 min

DANI REINA I ANTONIO HERVÀS van estudiar junts informàtica a Sabadell i després van treballar deu anys a la mateixa empresa. Fa tres anys, però, el Dani va decidir que volia provar coses noves, aprofitant els seus coneixements d’internet. Primer va muntar una e-commerce en el sector puericultura i després un comparador de preus per a mòbils, Surfpricer. L’aventura amb Surfpricer, que encara existeix, li va servir per detectar un problema molt comú entre els desenvolupadors de programari: com donar visibilitat a la seva aplicació mòbil. “La forma habitual és pagar a una plataforma intermediària de publicitat, com AdMob, de Google, però per què no ho podem fer entre nosaltres, sense intermediaris?”, es va preguntar Reina. I així se li va acudir crear Tappx, una comunitat online de desenvolupadors que permet promocionar-se mútuament i de manera gratuïta les sevesaplis. La plataforma va ser llançada al mercat el febrer passat i ja tenen més de 400 usuaris registrats de 55 països diferents. “La publicitat creuada té la gràcia que pots donar a conèixer la teva apli en altres segments; per exemple, una aplicació de moda pot arribar a usuaris d’una d’esports. Això permet a les empreses cobrir nous segments”, explica Reina.

D’altra banda, el sistema està programat per optimitzar-se segons l’èxit que obtingui l’anunci. Allà on el bàner obté més bona resposta, posa més publicitat”, explica Reina. El model Tappx és similar al de la plataforma Chartboost, fundada per dos catalans a Silicon Valley, i pionera en publicitat creuada entre jocs per a mòbil. Chartboost va aixecar l’any passat una inversió de 19 milions de dòlars de Sequoia Capital, una firma de capital risc dels EUA.

Reina insisteix que Tappx ofereix una forma eficient de reduir els costos de promoció i d’ajudar a monetitzar una apli en un entorn cada vegada més competitiu (a Espanya cada dia es descarreguen prop de 3 milions d’aplis). En aquests moments, Tappx rep un milió d’impressions (visualitzacions de bàners) al mes, i espera acabar l’any amb 100 milions d’impressions per monetitzar el negoci.

La start-up, seleccionada per Wayra, l’acceleradora de Telefónica, entre més de 700 projectes, ha aconseguit fins ara 150.000 euros de finançament i estan pendents de tancar una ronda d’inversió. Els emprenedors aviat deixaran les oficines de Sabadell per instal·lar-se a la incubadora de Wayra a Barcelona.

stats