‘PORCA MISERIA’

Provocar ànsia és rendible

Recordeu quan el bon empresari no volia perdre cap venda? Quan els magatzems de les botigues havien d’estar plens i preparats per fer front als resultats de les campanyes de màrqueting? Doncs s’ha acabat. Entra en joc un concepte nou: l’ànsia.

L’ànsia del consumidor que no troba el que busca. Ho he vist amb el nou diabòlic invent per als addictes a la Nutella, els B-Ready. Una campanya ben feta, amb pocs exemplars a les botigues, amb un buscador a la seva web per saber on podies trobar-los. Un mes ha durat. Prou per crear una sensació d’ànsia que fa que ara, quan els trobo, en compro tres paquets mínim. Aquesta tècnica s’està implementant també a Inditex. Es treuen els productes més buscats per provocar l’efecte rebot. El missatge és: “T’has portat malament i t’has deixat perdre aquell jersei que volies. No cometis el mateix error amb el que veus ara, compra-ho!” Tot això gràcies també als dispositius mòbils i la geolocalització, que permeten saber on és cada client. En fi: quin món més lamentable, no?