TURISME
MARC AMAT

Prometteo: la xarxa social pensada per a viatgers sords

Una noia de 23 anys crea una plataforma per recomanar i valorar espais de Barcelona adaptats per a persones amb discapacitats auditives

“El sector turístic sempre s’ha oblidat dels sords”. Aquesta és la conclusió a què va arribar l’emprenedora barcelonina de 23 anys Sara Giménez arran d’un projecte que va fer mentre estudiava turisme. Per solucionar-ho va crear Prometteo: la primera xarxa social per a viatgers sords del món.

“Quan pensem en persones discapacitades de seguida ens ve al cap algú en cadira de rodes i mai ens recordem dels sords”, critica Giménez. De fet, el sector turístic s’ha anat adaptant per imperatiu legal als usuaris amb mobilitat reduïda, però encara queda molta feina per fer en el camp de les discapacitats auditives, per bé que els afectats signifiquen prop d’un 5% de la població mundial.

A través de la xarxa social o de la plataforma web, cada usuari pot compartir espais turístics que atenen les diverses necessitats d’aquest col·lectiu: des de museus amb visites guiades en llengua de signes fins a hotels amb despertadors que fan vibrar la tauleta de nit. De moment el projecte se centra només en la ciutat de Barcelona, però l’objectiu de Giménez és “expandir el servei en un futur no gaire llunyà”.

Des que es va posar en funcionament, l’any 2013, Prometteo no ha parat de créixer. Amb un equip de quatre persones i amb unes 700 descàrregues de l’aplicació, centren ara els seus esforços a trobar finançament tancant acords amb diverses empreses turístiques. En aquest sentit, esperen créixer a bon ritme “dins d’un mercat molt segmentat i oblidat”.