Projectes catalans: Nutrimécum i Khummo

Un 'smartphone' llegint un codi QR. / MANOLO GARCÍA Zoom

La possibilitat que el mòbil guanyi importància a l'hora de comprar ha captat ràpidament l'interès dels emprenedors catalans, que estan desenvolupant aplicacions per treure el màxim suc a aquesta eina. De fet, ja hi ha dues aplicacions que estan a punt de sortir al mercat: Khummo i Nutrimécum. La primera és la que sortirà abans: el 5 de juny ja es podrà descarregar des de l'Apple Store. La idea de Khummo és que l'usuari pugui rastrejar els prestatges del supermercat perquè l'aplicació detecti els productes que interessin al client (sigui perquè tenen descomptes, perquè són productes ecològics, etc.). Khummo, que està impulsada conjuntament per les empreses Green Lab Innovation i Dream Decide Do, també permet obtenir informació detallada dels productes.

La segona aplicació, Nutrimécum, està impulsada des de Barcelona per Publicis Healthcare, la divisió de salut d'aquesta empresa de comunicació i publicitat. En aquest cas, l'aplicació oferirà tota la informació nutricional dels productes i, fins i tot, recomanarà a l'usuari els que més li convenen per seguir una dieta saludable. Gràcies a la classificació estandarditzada i unificada de tots els productes, l'aplicació també permetrà definir el menú de la setmana, fer una llista de productes i, finalment, comprar-los amb el mòbil. L'aplicació sortirà durant el primer trimestre del 2013.