COMERÇ

La Petita, enginy per jurar fidelitat al petit comerç

Uns emprenedors catalans proposen un sistema de sortejos mensuals entre comerços independents amb premis de fins a 15.000 euros per als clients

INTERNET I LES grans superfícies han posat en una situació cada cop més complicada els restaurants i petits comerços de tota la vida. ¿Com pot competir amb una multinacional una botiga de barri sense grans recursos econòmics ni un equip d’experts en màrqueting per dissenyar promocions i campanyes comercials? L’empresa catalana Retail Marketing Support acaba de presentar La Petita, un programa d’incentius fet a mida per al sector basada en el sorteig de butlletes amb premis que beneficien tant els consumidors com els botiguers de tot tipus de petits comerços.

“Oferim un servei B2B al petit comerç, que alhora incentiva el consum socialment responsable”, explica Josep Maria Galí, un dels quatre socis de Retail Support. La Petita consisteix a vendre als comerciants uns talonaris de butlletes -anomenades Alegries- que després poden regalar als seus clients en funció d’una oferta o promoció concreta. “Per exemple, una perruqueria pot oferir dues Alegries a cada clienta que es faci un bany de color, a més de tallar i assecar; o un restaurant amb menú de migdia pot regalar Alegries als comensals que arribin a la una”, explica Galí. Un talonari de 500 Alegries costa 90 euros al comerç i les butlletes serveixen als clients per als sortejos: una vegada al mes, La Petita n’organitza un i reparteix un total de 214 premis. Amb el primer premi, el client que té la butlleta guanyadora s’emporta 15.000 euros i el botiguer que l’ha repartida, 5.000. A més, La Petita destina 4.000 euros més a l’entitat social del barri que el botiguer esculli.

L’empresa ha invertit prop de 150.000 euros a desenvolupar la idea, que va néixer fa tres anys. “Dos dels socis provenen d’empreses de gran consum, com Planeta i Panasonic, i tenien ganes de poder oferir al petit comerç un avantatge per sobreviure als grans”, explica Galí. A més, els creadors de La Petita han elaborat una guia bàsica destinada als comerciants amb idees i propostes sobre com dissenyar promocions per sectors.

En aquests moments, La Petita té en marxa una campanya de comunicació a la ràdio per donar a conèixer el servei i necessita un mínim de 1.500 comerciants adherits per poder dur a terme el primer concurs d’aquesta iniciativa. L’objectiu plantejat és arribar al màxim nombre possible de punts de venda independents a tot Catalunya, que són 140.000, entre comerços i hostaleria. “Tenim una xarxa de vendes que està treballant a tot el territori català, fins a l’últim racó on hi hagi un comerç”, conclou Galí.