Empreses 12/01/2014

Organitzar els concerts que demanen els fans

i
Andrea Rodés
3 min
Organitzar  els  concerts que demanen els fans

La música en directe ha estat una de les víctimes de les retallades de les subvencions públiques, una de les principals fonts de finançament per a locals i sales de concerts del nostre país. La falta d'ajudes públiques no només ha limitat la capacitat d'organitzar concerts de músics locals, sinó també de portar a les nostres ciutats cantants i bandes estrangeres desconegudes o amb un públic més limitat. Aprofitant la seva experiència com a gestor musical i programador de sales, Pau Corbalán va decidir tirar endavant una plataforma online que permetés als usuaris, o a les mateixes promotores, proposar quin músic els agradaria veure actuar a la seva ciutat i en el cas de reunir una demanda suficient, organitzar el concert. "Som una barreja entre plataforma de crowdfunding i mànagers musicals, amb la diferència que volem que siguin els fans els que ens diguin què volen veure", explica Corbalán, cofundador de Cooncert, juntament amb Pol Hortal, emprenedor de start-ups tecnològiques.

Minimitzar el risc

A través de Cooncert, els usuaris fan les seves propostes de concerts, que després els fans voten. Si aconsegueixen una massa crítica suficient per sufragar les despeses d'organització, l'equip s'encarrega de contactar amb els músics i negociar el caixetde l'actuació en un local concret. "En el fons només som intermediaris", afegeix Corbalán, que encara treballa de product manager a Atrápalo, la web de descomptes d'entrades per a activitats culturals. Hortal s'ha encarregat del desenvolupament informàtic de la plataforma, dissenyada per la seva fàcil integració amb les xarxes socials. "Els usuaris poden compartir les seves propostes al Facebook i Twitter per aconseguir més fans", explica Hortal. Per fer una proposta, l'usuari ha de respondre a unes qüestions bàsiques: quin grup vol escoltar, quant vol pagar pel concert, a on i per què.

Cooncert va sortir a la llum a l'octubre acompanyat d'un vídeo de presentació que va aconseguir una alta viralitat a internet, i des de llavors han rebut una pluja de propostes. El primer concert que han dut a terme amb èxit ha estat el de la cantautora escocesa Rachel Sermanni a la sala Music Hall de Barcelona, el 17 de novembre. La proposta va aconseguir reunir la demanda mínima -150 entrades, a 12,50 euros- per garantir les despeses de l'actuació, precedida pel cantant català Ramon Mirabet.

"Nosaltres no cobrem comissions per les entrades venudes als usuaris de Cooncert. Els ingressos els generem amb les entrades que es venen posteriorment a través de webs com Atrápalo i a la mateixa taquilla, a un preu més car", explica Corbalán.

Entrades preferencials

A part de preus preferencials, les entrades venudes als fans de Cooncert ofereixen avantatges com passis VIP, pòsters i CDs firmats, o el privilegi de conèixer el cantant.

En aquests moments, la web de Cooncert ha rebut més de 1.500 peticions de concert d'usuaris de tot l'Estat, i a finals d'aquest mes obriran una fase de votacions per filtrar les propostes més populars. "Oferim una manera de revaloritzar la música en directe i fer-la més rendible", afegeix Corbalán. La start-up compta amb una inversió inicial de 5.000 euros i està oberta a una segona ronda d'inversió. "No volem un soci purament financer, sinó algú que ens vulgui acompanyar en aquest projecte, una persona del sector disposada a posar-hi hores i el seu coneixement", diu Hortal.

Actualment Cooncert dóna feina a quatre persones i el seu objectiu és expandir el seu servei a les principals ciutats espanyoles. "Per això és necessari comptar amb col·laboradors i promotors locals", afegeix Corbalán. A Espanya han sorgit iniciatives semblants (Bandeed, Montatuconcierto) i al món hi ha casos d'èxit, com Bandtastic, a Mèxic; Queremos, al Brasil, i Songkick Detour, al Regne Unit.

stats