RETWEETS

Ombres sobre el rellotge intel·ligent

Després de la convenció anual de Google d’aquesta setmana, ja tenim una oferta més que incipient de rellotges intel·ligents, aquests braçalets que a més de dir-te l’hora també actuen com a segona pantalla de l’ smartphone que portes a la butxaca ensenyant-te els missatges i les trucades que reps, i mesuren paràmetres de la salut com el ritme cardíac. Amb Android Wear, una variant del sistema operatiu Android específica per als dispositius electrònics que es porten posats, han desembarcat en aquest camp pesos pesants com LG i Motorola, afegint-se a marques que ja hi eren com Samsung i Sony i a tot un estol de petites empreses especialitzades. Ara tothom espera que hi arribi Apple amb el suposat iWatch.

El que no és gens evident és que això sigui un mercat. L’empresa d’inversions Piper Jaffray ha preguntat als consumidors quin preu estarien disposats a pagar per un rellotge Apple. El 31% pagarien entre 100 i 200 dòlars (de 75 a 150 euros) i només el 14% pagarien més de 350 dòlars (250 euros). Considerant que les llars consultades tenen uns ingressos anuals mitjans de gairebé 100.000 euros, és probable que la disposició entre el públic general sigui encara més baixa. Però la xifra que pinta pitjor per als fabricants és una altra: el 35% dels enquestats no compraria un rellotge d’Apple fos quin fos el seu preu.

Hi ha qui pronostica que els rellotges connectats seran la nova estrella de l’electrònica, després dels smartphones i les tauletes, i que Apple vendrà 50 milions d’unitats de l’iWatch el primer any. Ho dubto, però si aconseguís fer-ho a un preu de 300 dòlars -poc probable, perquè en aquest cas no pot comptar amb les subvencions de les operadores de telefonia- facturaria 15.000 milions de dòlars, que semblen molts, però com recorda l’exdirectiu de la companyia Jean-Louis Gassée, amb l’iPhone ja factura més del doble només en un trimestre.