ANDREA RODÉS

Ofertes al mòbil en el mateix establiment

Consultar l's martphone pot servir per comparar preus, informar-se d'un producte, llegir les opinions d'altres usuaris i, fins i tot, rebre ofertes i promocions especials d'una marca concreta quan el client passi per davant d'una estanteria determinada i s'hi estigui parat al davant una bona estona. Aquest últim aspecte és el que es coneix com a màrqueting indoors i en el qual s'ha especialitzat la start-up catalana Movintracks. L'empresa ha desenvolupat un sistema informàtic que a partir de l'ús de sensors de geocalització ajuda les empreses a dissenyar campanyes de màrqueting mòbil interactives.

Publicitat no intrusiva

Movintracks recull i gestiona la informació que recullen els sensors, o balises (iBeacons ), que s'instal·len en diferents punts de botigues i comerços, "de manera que detecten quan un client s'ha aturat durant una estona determinada davant d'un producte", explicava David Martí, un dels cofundadors de l'empresa, en una entrevista recent a l' Emprenem. A partir d'aquestes dades, el software permet dissenyar promocions i descomptes que els usuaris reben al mòbil. A més, "no es tracta de publicitat molesta i intrusiva, perquè el client només la rep si s'ha baixat l'aplicació específica", afegeix Martín.

Movintracks és un exemple d'aplicació de tecnologia NFC ( near field communication, o comunicació de camp proper) en el sector retail, encara molt emergent. Fins ara només se n'han dut a terme algunes proves experimentals als EUA i Europa.

Segons els fundadors de Movintracks, la tecnologia iBeacon al mòbil està a punt d'enlairar-se, sobretot després que Apple integrés Bluetooth-4 per detectar aquests senyals en el nou sistema operatiu iO7.

La generació de promocions i ofertes al mòbil també és una manera de crear noves experiències de compra en establiments físics davant la competència creixent del comerç online. No obstant, la majoria d'escàners làser tradicionals encara no llegeixen aquests codis promocionals al mòbil.