REFLEXIÓ
NICOLA PADOVAN

Nutella En Castellà

A casa meva som grans consumidors de Nutella, un producte i una marca que hem après a estimar any rere any. No ens ha passat per alt, doncs, que la seva publicitat, que decora els autobusos de la ciutat de Barcelona, és només en castellà. No és intenció meva crear cap tipus de polèmica referent a aquest fet, simplement em pregunto per què una empresa tan important com Ferrero ha pres una decisió com aquesta. Excloure el català del text d'una publicitat d'una marca tan propera sembla producte d'una decisió explícita (i podria ser-ho) però jo prefereixo decantar-me per una cosa fins i tot més terrible per a la llengua catalana. Els directius que ho han decidit ni tan sols hi han pensat. Més fàcil fer-la només en castellà. Error greu, perquè el català s'està tornant una eina de venda important per donar més valor als productes i fer-los més propers. Tot plegat demostra que les multinacionals no són tan perfectes i són molt lentes en les seves decisions. Ara, no em passaré a la Nocilla.

Empresari italià