RETWEETS

No vull un cotxe, només arribar a lloc

És probable que la marca Panasonic els soni a televisors i altres equips d’electrònica de consum, però només una quarta part de la facturació de la gairebé centenària empresa japonesa procedeix dels electrodomèstics. Més d’un terç, en canvi, correspon als sistemes industrials i per a l’automoció, i això no inclou la divisió AVC de xarxes que produeix, entre altres coses, la gamma ToughBook / ToughPad de tauletes i ordinadors portàtils ultrareforçats que resisteixen cops, caigudes i temperatures extremes, es poden fer servir amb les mans mullades o amb guants, tenen pantalla d’alta visibilitat en exteriors i disposen d’una gamma completa d’accessoris per muntar-los dins de vehicles. Per això els veiem sovint en mans de militars i agents de policia, però la mateixa indústria de l’automòbil també els fa servir en cadenes de producció, tallers de reparació i esports de motor. La marca assegura que ja n’ha venut 250.000 unitats i que té més del 60% d’aquest mercat tan especialitzat.

Amb aquest motiu, Panasonic va reunir a Barcelona més de 150 representants d’empreses d’automoció i la indústria auxiliar per repassar les innovacions del sector, bona part de les quals tenen a veure amb la transformació digital. Arran dels avenços en connectivitat i incorporació de sensors, la consultoria Frost & Sullivan va assegurar que durant la pròxima dècada s’invertirà la cadena de valor de l’automoció, i els fabricants de cotxes que ara la dominen passaran a ser simples proveïdors de hardware per als integradors de serveis de mobilitat, un mercat incipient on les empreses i els particulars deixaran d’interessar-se pel cost total de propietat del vehicle per passar a fer-ho pel cost total dels desplaçaments, que podran incloure altres mitjans de transport diferents del cotxe. Tot un repte per als implicats, com els concessionaris, que segons el responsable comercial de Maserati a l’Estat tenen un marge de mitjana del 2% del preu dels cotxes que venen.